1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » پاری سن ژرمن _ بایرن مونیخ؛ جدالی سرنوشت ساز برای ادامه مسیر دو تیم

پاری سن ژرمن _ بایرن مونیخ؛ جدالی سرنوشت ساز برای ادامه مسیر دو تیم

پاری سن ژرمن _ بایرن مونیخ؛ جدالی سرنوشت ساز برای ادامه مسیر دو تیم

به گزارش زوم اسپورتلیگ قهرمانان اروپا امشب با خود یک رقابت حساس و سرنوشت ساز به همراه دارد. جایی که دو تیم پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ باید برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به جنگ هم بروند. این دیدار درحالی برگزار خواهد شد که باواریایی ها موفق شدند در مسابقه رفت دو تیم در ورزشگاه پارک دو پرنس، حریفشان را با یک گل شکست دهند. پاریسی ها اما کار سختی برای جبران نتیجه بدست آمده خواهند داشت؛ چرا که آنها باید در حضور ده ها هزار هوادار حاضر در ورزشگاه آلیانز آرنا که تیم مقابل را تشویق خواهند کرد به مصاف بایرن مونیخ بروند.

پیروزی در بازی رفت، برتری به نسبت بزرگی به بایرن مونیخ برای بازی برگشت در خانه داده است. باواریایی‌ها در پارک دو پرنس در مجموع تیم برتر میدان بودند و تا قبل از ورود کیلیان امباپه به زمین، هیچ دردسری برایشان ایجاد نشد و بازی را کاملاً در دست‌شان داشتند. اما در 20 یا 25 دقیقه آخر، این ستاره فرانسوی موفق شد چندین موقعیت خطرناک به دست بیاورد و حتی دو گل نیز به ثمر رساند که البته به خاطر آفساید، مردود اعلام شدند. بنابراین به نظر می‌رسد مهم‌ترین چالش پیش روی یولیان ناگلزمان برای این بازی، مهار امباپه باشد که موتور محرک خط حمله پاریسی‌ها به حساب می‌آید. با محرومیت بنجامین پاوار به خاطر دریافت کارت قرمز در بازی رفت، گویا قرار است یوسیپ استانیشیچ مدافع جوان بایرنی‌ها جایگزین او شود و به نوعی مقابل ام باپه قرار بگیرد. حال باید دید برنامه بایرنی‌ها برای مهار ام باپه و البته مسی، چقدر موثر خواهد بود.

پاری سن ژرمن _ بایرن مونیخ؛ جدالی سرنوشت ساز برای ادامه مسیر دو تیم

پاری سن ژرمن هر چند در شروع سال جدید و پس از وقفه جام جهانی، اصلاً فرم خوبی نداشت و مقابل بایرن مونیخ نیز در بازی رفت بسیار محافظه کار ظاهر شدند، اما توانستند در تمامی بازی‌های بعدی‌شان به پیروزی برسند و همین باعث شده اکنون با روحیه‌ای خوب به مونیخ سفر کنند. خبر خوش برای پاریسی‌ها، حضور کیلیان امباپه در ترکیب‌شان از همان ابتدای کار است. زوج امباپه-مسی نشان داده که می‌تواند بسیار زهردار باشد. از طرف دیگر مصدومیت نیمار می‌تواند نکته مثبتی برای این زوج و البته کریستوف گالتیه باشد.

حضور نیمار علاوه بر ایجاد اخلال در برنامه‌های گالتیه به خصوص در بحث پرسینگ که اهمیت زیادی در این بازی خواهد داشت، باعث می‌شد همکاری این زوج نیز به اوج خود نرسد. علاوه بر این خود نیمار هم فرم خیلی خوبی در هفته‌های اخیر نداشت. حال با مصدومیتش، گالتیه بدون آنکه نگران حواشی نیمکت نشین کردن نیمار باشد، می‌تواند به راحتی او را کنار بگذارد. اما نکته نگران کننده برای این تیم، خط دفاعش است. هر گاه پاری سن ژرمن تصمیم گرفته رو به جلو و هجومی بازی کند، خط دفاع آن‌ها متزلزل و شکننده ظاهر شده و حال که آن‌ها مجبورند در این بازی گل بزنند، ضد حملات سریع بایرن می‌تواند برای‌شان دردسرساز شود. باید دید که گالتیه چه برنامه‌ای برای این موضوع خواهد داشت.

پاری سن ژرمن _ بایرن مونیخ؛ جدالی سرنوشت ساز برای ادامه مسیر دو تیم

نکات آماری

  • لیونل مسی در صورت گلزنی در این بازی، تبدیل به دومین بازیکنی می‌شود که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا 50 گل به ثمر رسانده است.
  • پاری سن ژرمن تا اینجای سال 2023 در 5 بازی شکست خورده است. در حالی که آن‌ها در سال 2022 تنها 4 شکست را تجربه کرده بودند.
  • در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ تنها دو بار با وجود برد در بازی رفت، حذف شده است. (یک چهارم نهایی 02-2001 مقابل رئال مادرید و یک هشتم نهایی 11-2010 مقابل اینتر)
  • باخت پاری سن ژرمن مقابل بایرن مونیخ، ششمین باخت آن‌ها در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی بود. آن‌ها تنها یک بار در این شرایط موفق شده‌اند که به مرحله بعدی صعود کنند. (فصل 20-2019 مقابل دورتموند)
  • بایرن مونیخ در 3 بازی از 4 بازی خانگی پیشین خود مقابل پاری سن ژرمن، پیروز شده است. اگرچه این یک باخت مربوط به آخرین بازی‌شان مقابل این تیم در مرحله یک چهارم نهایی 21-2020 می‌شود که با نتیجه 3-2 شکست خوردند.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.