1403-02-09

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

فولام


لوگو باشگاه فولام زوم اسپورت

باشگاه فوتبال فولام یک باشگاه فوتبال اتحادیه حرفه ای انگلیسی است که در فولام لندن مستقر است. آنها در حال حاضر در لیگ برتر ، بالاترین سطح سیستم لیگ فوتبال انگلیس ، شرکت می کنند. آنها در سال 1879 تاسیس شدند . قدیمی ترین باشگاه فوتبال لندن هستند که به صورت حرفه ای بازی می کنند.

این باشگاه 27 فصل را در لیگ برتر فوتبال انگلیس سپری کرده است .که اکثر آنها در دو دوره در طی دهه های 1960 و 2000 بوده است. دوره دوم پس از صعود این تیم از ردیف چهارم در دهه 1990 ، با رئیس سابق محمد الفاید همراه بود. فولام به دو فینال بزرگ رسیده است .در سال 1975 آنها در فینال جام حذفی به عنوان تیم دسته دوم مقابل وستهام یونایتد 2-0 شکست خوردند. و در سال 2010 آنها در فینال لیگ اروپا یوفا با اتلتیکو مادرید بازی کردند . که در وقت اضافی 2-1 شکست خوردند .

مالکیت باشگاه

این باشگاه فوتبال متعلق به شهید خان است. خان خرید باشگاه خود را از محمد الفاید در 12 ژوئیه 2013 با مبلغ 150 تا 200 میلیون پوند به اتمام رساند.الفاید در طول مالکیت خود بر فولام ، 187 میلیون پوند به باشگاه وام بدون بهره در اختیار باشگاه قرار داده بود. در مارس 2011 ، فولام خسارت سالانه 16.9 میلیون پوند را اعلام کرد . الفید اظهار داشت که “همچنان به ایجاد بودجه برای دستیابی به اهداف ما در داخل و خارج از زمین ادامه خواهد داد” و “موفقیت مستمر فولام و مالی نهایی آن خود پایداری اولویت من است. ” از ژانویه 2013 ، باشگاه در واقع عاری از بدهی بود زیرا الفاید وام ها را به سهام در این باشگاه تبدیل کرد.

رقابت های اصلی فولام با باشگاه های دیگر چلسی ، کوئینز پارک رنجرز و برنتفورد در غرب لندن است. این باشگاه در سال 1903 پیراهن سفید و جوراب های مشکی را به عنوان لباس خود در نظر گرفت که از آن زمان استفاده می شود.

دربی غرب لندن

هواداران فولام رقبای اصلی خود را چلسی می دانند. علی رغم اینکه این بازی در اغلب اوقات در سالهای قبل از صعود فولام به لیگ دسته اول انجام نشده است ، این دربی محلی است زیرا زمین چلسی ، استمفوردبریج در داخل فولام است و فقط 1.8 مایل از کرایون کاتیج فاصله دارد. دربی این دوتیم به دربی غرب لندن شهره است .


عکس تیمی بازیکنان فولام
عکس تیمی بازیکنان فولام

ورزشگاه

نام استادیوم: کراون کاتج
ظرفیت کل: 19000
صندلی ها: 19000
ساخته شده: 1896
گرمایش زیر خاک: بله
مسیر دویدن: خیر
سطح: چمن طبیعی
اندازه زمین: 100 "65
تصاویری از نمای ورزشگاه کراون کاتج
تصاویری از نمای ورزشگاه کراون کاتج
تصاویری از نمای ورزشگاه کراون کاتج

| Newsphere by AF themes.