1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » رئال مادرید _ لیورپول؛ رقبای فینال سال گذشته این بار در هشتم نهایی لیگ قهرمانان

رئال مادرید _ لیورپول؛ رقبای فینال سال گذشته این بار در هشتم نهایی لیگ قهرمانان

رئال مادرید _ لیورپول؛ رقبای فینال سال گذشته این بار در هشتم نهایی لیگ قهرمانان

رئالی‌ها امشب میهمان انگیزه انتقام حریف سابق خود در فینال هستند.

به گزارش زوم اسپورت” وقتی 2 نفر اولین دیدار را تجربه کرده باشند، از دوران آنها  هر چقدر هم که بگذرد، هم چقدر هم که در این سیر زمانی خاطرات رنگارنگی را تجربه کرده باشند، هر چقدر هم اتفاقات خاص و خارق العاده در دنیای آنها رقم خورده باشد، باز هم رنگی وجود دارد که زمینه آشنایی آنهاست و خاص‌ترین ویژگی‌های این آشنایی را تا همیشه به لحظه‌های چشم در چشم شدن این 2 نفر تزریق می‌کند؛ رنگ ناب اولین دیدار! پر افتخارترین تیم انگلیسی لیگ قهرمانان و پر افتخارترین تیم اسپانیایی این رقابت‌ها اولین نگاه‌های چشم در چشم یکدیگر را در یک فینال تجربه کردند.

هر چقدر هم از خاطرات بعدی آنها گذشته باشد، باز هم تقابل آنها رنگ و بوی فینال را دارد. البته آنها فینال‌های متعدد دیگری را نیز به اندوخته خاطرات مشترکشان افزوده‌اند اما حتی در این مقطع و در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم تقابل لیورپول و رئال مادرید بوی یک فینال اروپایی را می‌دهد. آنفیلد برای میزبانی از یک نبرد سنتی و قدیمی آماده می‌شود. این ورزشگاه ناخواسته و ناگهانی، میزبان فینال زودرس لیگ قهرمانان اروپاست.

رئال مادرید _ لیورپول؛ رقبای فینال سال گذشته این بار در هشتم نهایی لیگ قهرمانان

لیورپول؛ عملیات بزرگ نجات

زلزله‌های مخربی به بزرگی ایستادن در جایگاه هشتم لیگ برتر انگلیس، جا ماندن از تیم‌هایی مانند برایتون و فولام، شکست در مقابل ناتینگام فارست، لیدز و برنتفورد، از هم پاشیدن رویای قهرمانی در لیگ و تحقیر شدن در میان بزرگان فوتبال انگلیس، آنفیلد را با خسارات زیادی روبه‌رو کرده است. مدتی می‌شود که آژیر وضعیت بحرانی در این ورزشگاه به صدا در آمده و مدیریت بحران هم کار چندانی از پیش نبرده است. کلوپ در دل ماجرا ایستاده و تلفات را رصد می‌کند و هزینه‌های جبران آن را می‌شمارد.

قهرمانانی مانند صلاح، آرنولد، آلیسون و فیرمینو هم دستشان به نجات آرزوهای مانده زیر آوار نمی‌رسد. با این حال یک راه حل بزرگ برای تمام کردن این غائله‌ها هنوز هم پیش پای لیورپولی‌ها هست. آنها می‌توانند معجزه کنند و آرزوهای له شده، شخصیت در هم شکسته، نظم از هم گسیخته و پیکر زخمی لیورپول را از زیر آوار زلزله‌های بزرگ این فصل بیرون بیاورند و برای تحقق این امر میدان بزرگ و هیجان‌انگیز لیگ قهرمانان اروپا پیش روی قرمزهاست. شاید در روز شکست مقابل منچستریونایتد، پس از باخت مقابل برنتفورد و برایتون و ناتینگام فارست و لیدز، وقتی رویای قهرمانی در لیگ رنگ باخت و در تمام لحظات سخت لیورپول در این فصل، وقتی کلوپ به چهره شکست خورده تیمش نگاه می‌کرد و رنگ و روی غم را بر سیمای آنفیلد به نظاره می‌نشست در دلش زمزمه می‌کرد، نگران نباشید، هنوز لیگ قهرمانان اروپا را داریم. آن جا انقدر بزرگ خواهیم بود که تمام خاطرات این روزها را نادیده خواهیم گرفت.

رئال مادرید _ لیورپول؛ رقبای فینال سال گذشته این بار در هشتم نهایی لیگ قهرمانان

امشب لیگ قهرمانان اروپا فرصتی بزرگ را پیش پای تیم محبوب آنفیلد در خانه قرار داده تا معجزه خودش را انجام دهد و پیکر لیورپول را بدون کمترین خراشی از زیر آوار زلزله‌های این فصل بیرون بیاورد. یقینا لیورپولی‌ها می‌دانند معجزه باید در آنفیلد رقم بخورد و در غیر این‌صورت سانتیاگو برنابئو فرصت معجزه کردن به آنها را نخواهد داد. تیم کلوپ در 2 هفته گذشته لیگ و 2 بازی آخر خود در حال تمرین انجام دادن کارهای مهم و بزرگ بوده است. آنها دربی مرسی‌ساید را به کام خودشان تمام کردند و نیوکاسل سرسخت را هم از پا در آوردند تا نشان دهند هنوز هم لیورپول هستند و می‌خواهند آوازه نام بزرگ خود را باز هم به اقصی نقاط دنیای فوتبال برسانند. لیورپول، آنفیلد، قرمزهای مرسی‌ساید، کلوپ، صلاح، آلیسون و تمام زیر و درشت این باشگاه خودشان را برای یک پذیرایی جانانه از قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آماده می‌کنند؛ همان تیمی که مانع از قهرمانی لیورپول شده بود.

رئال مادرید؛ تیم همیشه پیروز

اولین، دومین و سومین تقابل 2 تیم بازی امشب به کام طرف انگلیسی میدان بوده است اما از بازی سوم به بعد، کابوس‌های اسپانیایی و به طور خاص مادریدی قرمزها با درخشش و تکرار درخشش کهکشانی‌ها از راه رسید و رئال مادرید آنقدر درخشید که این کابوس‌ها تمام خاطرات لیورپول از رئال را در بر گرفتند. مادرید سال‌هاست که زانو خم کردن تیمش را در مقابل لیورپول ندیده و میادین بزرگی شاهد این گزاره هستند که رئال تحت هر شرایطی و با هر فرمی به خوبی بلد است از پس لیورپول بر بیاید. این برتری می‌تواند با کشتی راموس و از میدان بیرون کردن صلاح رقم بخورد یا با درخشش ادامه‌دار و تمام نشدنی وینیسیوس جونیور اما هر چه هست رئال در این سال‌ها ثابت کرده راه پیروزی در این مسابقه بزرگ را هر چه باشد، پیدا می‌کند.

رئال مادرید _ لیورپول؛ رقبای فینال سال گذشته این بار در هشتم نهایی لیگ قهرمانان

میهمان مسابقه امشب از سال 2009 تاکنون در 6 تقابل با میزبان امشبش هرگز شکست نخورده، 5 بار پیروز میدان بوده و 2 فینال را هم به کام خودش به اتمام رسانده است. خاطرات یک دهه اخیر رئال از تقابل با حریف بزرگ امشبش برای اعتماد به نفس بازیکنان این تیم در آنفیلد کافی به نظر می‌رسد. رئال در این مدت فقط 2 گل از حریف دریافت کرده و از هر نقطه‌نظری شرایط روحی مناسب‌تری نسبت به رقیب دارد. آنها که لالیگا را با سرعت گرفتن بارسا در معرض از دست رفتن می‌بینند، از دست رفتن لیگ قهرمانان اروپا را بر نمی‌تابند و کارلتو و شاگردان کهکشانی‌اش به آنفیلد می‌آیند تا کار را در همان انگلیس یکسره کنند و بیش از گذشته، تیم همیشه پیروز این مسابقه خاص نام بگیرند. رئال ترسناک‌ترین میزبان ممکن برای قرمزهای آنفیلد در مرحله یک هشتم پایانی بود و می‌خواهد این ترس را در آنفیلد زنده نگه دارد.

بوی یک فینال گرم و شیرین

رایحه‌های مختلف را با صفت حرارت به اضافه صفت طعم آن توصیف می‌کنند. بعضی رایحه‌ها سرد و تلخ هستند، برخی دیگر گرم و تند نام می‌گیرند و نام‌هایی از این دست برای رایحه‌های مختلف مطرح می‌شود. مسابقات فوتبال هم می‌توانند رایحه داشته باشند. این مسابقات ممکن است برای 2 طرف میدان رایحه‌های متفاوتی را رقم بزنند؛ سرد و تلخ برای بازنده‌های میدان و گرم و شیرین برای تیم برنده! با این حال تماشای جدال لیورپول مقابل رئال مادرید با وجود ناکامی یکی از 2 طرف در پایان مسابقه، برای مجموع عاشقان فوتبال با رایحه گرم و شیرین یا به عبارت بهتر و دقیق‌تر، داغ و شیرین تعریف می‌شود. این فقط یک مسابقه مرحله رفت یک هشتم پایانی نیست. این ادامه فینال‌های رقابتی است که از یک فینال شروع شده و باز هم قرار است در فینال‌های دیگری ادامه پیدا کند.

رئال مادرید _ لیورپول؛ رقبای فینال سال گذشته این بار در هشتم نهایی لیگ قهرمانان

نتیجه این مسابقه هر چه باشد، مقدمه‌ای برای اتفاقات فینال بعدی میان لیورپول و رئال خواهد بود. اگر لیگ قهرمانان اروپا همین یک مسابقه را هم در طول یک فصل داشت، باز هم به دنبال کردن و تماشا و لبریز از هیجان شدن می‌ارزید. یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مفتخر است که هیجانی در حد و اندازه فینال مسابقات را میزبانی می‌کند. نبرد کارلتو و کلوپ، بنزما و صلاح و سایر ستاره‌های 2 تیم، فوتبال باشگاهی اروپا را به بالاترین مرزهای هیجان خواهد رساند. تاریخ بزرگ لیگ قهرمانان است که در آنفیلد و در قالب 2 تیم انگلیسی و اسپانیایی با رایحه گرم و شیرین، ببخشید داغ و شیرین به عاشقان مستطیل سبز ارائه می‌شود. آنها رو در روی یکدیگر می‌ایستند و با یاد آشنای اولین دیدار، باز هم با عطش یک فینال به جان هم می‌افتند.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.