1403-02-15

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » کابوس تیم های بزرگ؛ اوضاع یونایتد نابسامان اما قابل جبران!

کابوس تیم های بزرگ؛ اوضاع یونایتد نابسامان اما قابل جبران!

منچستریونایتد یک بازگشت به اصل خودش می‌خواهد.
کابوس تیم های بزرگ؛ اوضاع یونایتد نابسامان اما قابل جبران!

به گزارش زوم اسپورت” تمامی تیم های بزرگ دنیا، دوران اوج و افول را در تاریخ خود تجربه کرده‌اند. برای یونایتدی ها اما این روزهای تلخِ پس از فرگوسن انگار تمامی ندارد. عملکرد اریک تن‌هاخ در فصل پیش لیگ جزیره و لیگ اروپا، همه را به کسب نتیجه در لیگ قهرمانان اروپای امسال امیدوار کرد اما تنها ۲ بازی کافی بود که باز هم این امید به ناامیدی تبدیل شود. خیلی زود تمام رویاپردازی‌ها در ذهن طرفداران منچستر یونایتد رنگ باخت و حالا حتی به صعود از گروه‌شان هم اطمینانی ندارند.منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان امسال در گروه اول، با تیم‌های بایرن مونیخ، گالاتاسرای و کپنهاگن همگروه شد؛ گروهی که همه را به یک صعود راحت امیدوار کرد اما قرمزپوشان شهر منچستر، با ۲ باخت پشت سر هم به بایرن و گالا و  ۷ گل خورده در قعر جدول خانه کرده‌اند. امروز حتی خوشبین‌ترین هواداران این تیم هم راه صعود را سخت و دشوار می‌دانند.

کابوس تیم های بزرگ؛ اوضاع یونایتد نابسامان اما قابل جبران!

بعد از نفراتی چون فن‌خال، مورینیو و سولسشائر، قرعه برای نشستن روی نیمکت یونایتد به نام اریک تن‌هاخ افتاد و عملکرد درخشان او با آژاکس و بازی‌های تماشاگرپسند‌ش مخصوصا در لیگ قهرمانان، نوید ساخت یک تیم خوب را می‌داد. عملکرد این سرمربی هلندی تا اینجای کار طرفداران یونایتد را راضی نکرده است. حتی در برنامه ایکس، تن‌هاخ اوت، ترند شد تا نظر طرفداران به گوش او برسد. سرمربی‌ هلندی  نتوانسته نه از لحاظ تاکتیکی و نه از لحاظ روانی در فصل جدید تیم را به جلو حرکت دهد. آندره اونانا با این نگاه جایگزین دخیا شد که خیال همه را تا چند سال از دروازه یونایتد راحت کند اما حالا او تبدیل به پاشنه آشیل تیم شده است. عملکرد ضعیف و پراشتباه او در ۲ بازی اول لیگ قهرمانان، باعث شده همه از فروش دخیا پشیمان باشند. اونانا هم در بازی بایرن و هم گالاتاسرای روی گل اول مقصر اصلی بود. همچنین در بازی با تیم ترکیه‌ای پاس اشتباه او منجر به پنالتی و اخراج کاسمیرو شد. اونانا درحالی در ۲ بازی ابتدایی ۷ گل دریافت کرده که فصل گذشته در اینتر طی ۸۴۷ دقیقه همین تعداد گل را دریافت کرد.

فشار روانی بالایی که روی تیم و بازیکنان است باعث شده هیچ کدام از نفرات نتوانند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند. این مساله در تمامی خطوط قابل مشاهده است. از اشتباهات بچه‌گانه خط دفاع، آفسایدگیری های ناشیانه، عدم نظم و هماهنگی در خط هافبک و نبودن اعتماد به نفس لازم برای گلزنی در خط حمله، همگی نشان‌دهنده این مساله است. در بازی با گالاتاسرای در دقیقه ۵۲ رشفورد تک به تک خراب می‌کند. در دقیقه ۸۰ آمراباط با پاس اشتباه و پرکردن آفساید باعث خوردن گل سوم می‌شود. عملکرد راسموس هویلند یک نقطه روشن در این شب‌های تاریک منچستر یونایتد است. ۲ بازی و زدن ۳ گل و یک گل آفساید از این جوان ‌۲۰ ساله، نوید یک مهاجم آینده‌دار را برای این تیم می‌دهد.

کابوس تیم های بزرگ؛ اوضاع یونایتد نابسامان اما قابل جبران!

باخت در اولدترافورد کم‌کم تبدیل به عادت شده است. با شکست برابر گالاتاسرای، یونایتد سومین شکست خانگی  فصل را تجربه کرد. درحالی که در فصل گذشته آنها در اولدترافورد تنها  ۲ بار شکست خورده بودند و پس از آن آمار ۲۱ بازی خانگی بدون شکست را ثبت کردند. تعداد بالای مصدومان تیم از جمله سرجیو رگیلون، لوک شاو، ون‌بیساکا و لیساندرو مارتینس هم دست تن‌هاخ را در پست های مختلف تا حدودی بسته است. استفاده او از بازیکنان دیگر در پست‌های غیر تخصصی، از دیگر دلایل نتایج ضعیف شیاطین سرخ در این فصل نام دارد. ساختار باشگاه و رفتار‌های خانواده گلیزر، مخصوصا برای فروش تیم و مجددا پشیمان شدن‌شان، نظم و انسجام را از تیم گرفته است. رونالدو در زمان بازگشت به تیم گفت: از ۲۰۰۹ تا به امروز هیچ تغییری در باشگاه حس نمی‌کنم. این خود یکی از دلایل مهم عدم موفقیت این تیم در این سال‌ها بوده است. هواداران امیدوارند با خرید تیم توسط شیخ جاسم، یونایتد دوباره به روزهای خوبش بازگردد.

قرمزپوشان شهر منچستر و طرفدارانشان، از بحران های سختی در تاریخ خود عبور کرده‌اند. به نظر می‌آید امروز منچستر، نیاز به یک سر مت بازبی و  جیمی مورفی دارد تا همانند عبور از حادثه‌ تلخ مونیخ، دوباره تیم را از بحران خارج کنند. آنچه مسلم است دیر یا زود باز هم صدای خنده و شادی از ورزشگاه خاطره انگیز یونایتدی‌ها خارج خواهد شد و طرفداران شیاطین سرخ با صدای بلند جمله سر الکس فرگوسن را برای فراموشی این روزها فریاد خواهند زد؛ فوتبال…. این جهنم خونین!

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.