1403-02-09

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » تیم ها » لیگ برتر انگلیس » وست برومویچ

وست برومویچ


لوگو باشگاه وست برومویچ زوم اسپورت

باشگاه فوتبال وست برومویچ یک باشگاه فوتبال حرفه ای انگلیسی است که در شهر وست برومویچ ،درشرق انگلیس مستقر است . در لیگ برتر ، رده برتر فوتبال انگلیس شرکت می کند. این باشگاه در سال 1878 تاسیس شد و از سال 1900 در استادیوم اختصاصی خود به نام هاوثورونز بازی می کند.

باشگاه فوتبال وست برومویچ آلبین یکی از 12 عضو بنیانگذار لیگ فوتبال در سال 1888 ، اولین لیگ فوتبال حرفه ای در جهان بود. این باشگاه بیشتر عمر خود را در رده های بالای فوتبال انگلیس سپری کرده است . جایی که تا ماه مه سال 2020 این تیم 81 فصل در لیگ برتر بازی کرده بود. این باشگاه یک بار در 20-1919 قهرمان انگلیس شده است و دو بار نیز نایب قهرمان شده است. تیم وست برومویچ به ده فینال جام حذفی رسیده اند و پنج بار قهرمان جام شده اند. اولین قهرمانی در سال 1888 ، سال تاسیس لیگ و آخرین قهرمانی در سال 1968 ، آخرین جام مهم این باشگاه بود.

همچنین در این تیم 1 بار در سال 1966 قهرمان جام لیگ فوتبال شد. طولانی ترین دوره مداوم باشگاه در لیگ برتر 24 سال بین 1949 و 1973 بود و از 1986 تا 2002 بیشترین مدت حضور در لیگ برتر را تجربه کرد.وست برومویچ چندین رقابت دیرینه با سایر باشگاه های وست میدلندز دارد که رقبای سنتی خود استون ویلا و ولوز هستند.

القاب تیم وست برومویچ

گرچه در روزهای ابتدایی خود به عنوان “Throstles” (مروارید ها ) شناخته می شد . محبوب ترین لقب این باشگاه در میان طرفداران Baggies(کیسه دار ها ) بود . اصطلاحی که خود باشگاه سال ها به آن چشم پوشی می کرد . اما بعداً از آن استقبال می کرد. این عبارت اولین بار در هاوتورنز در دهه 1900 شنیده شد . اما ریشه دقیق آن نامشخص است. یک پیشنهاد این است که این نام توسط رقبای خود در استون ویلا به هواداران وست برومویچ اعطا شد ، به دلیل شلوار بزرگ گشادی که بسیاری از طرفداران آلبیون در محل کار برای محافظت از خود در برابر آهن مذاب در کارخانه ها و ریخته گری های کشور سیاه پوشیدند.

با این حال ، تونی ماتیوز ، مورخ باشگاه ، عقیده دارد که این امر از “کیسه داران” ناشی می شود . که کارهای روز باشگاه را با کیسه های چرمی بزرگ از تورنمنت ها به دفتر نقدی در نیمه راه منتقل می کردند. نظریه های دیگر مربوط به شورت گشادی است که بازیکنان مختلف در سال های اولیه باشگاه می پوشیدند.

دربی سیاه

وست برومویچ و ولورهمپتون در دربی سیاه کشور ، یکی از طولانی ترین دربی های فوتبال جهان مسابقه می دهند. این یکی از شدیدترین رقابت ها در فوتبال انگلیس محسوب می شود. یک نظرسنجی در سال 2008 نشان داد که این رقابت شدیدترین رقابت در کشور است. از هر چهار هوادار هر دو باشگاه یک نفر ادعا می کنند که رقابت آنها بسیار عمیق تر از فوتبال است. دو طرف 160 بار با یکدیگر بازی کرده اند. که اولین درگیری اصلی آنها بازی در جام حذفی در سال 1886 بوده است. هم آلبیون و هم گرگها از اعضای بنیانگذار لیگ فوتبال در سال 1888 بودند .این دربی را به قدیمی ترین بازی در فوتبال لیگ انگلیس تبدیل کردند.

کیت

وست بروم ویچ در بیشتر دوران وجود خود با پیراهن های راه راه آبی و سفید ، معمولاً با شورت های سفید و جوراب های سفید بازی کرده است. طرفداران از تیم بعضاً به عنوان راه راه خطاب می شوند.


عکس تیمی بازیکنان وست برومویچ
عکس تیمی بازیکنان وست برومویچ

ورزشگاه

 نام استادیوم: هاوترونز  
ظرفیت کل: 26.850  
صندلی ها: 26.850  
ساخته شده: 1900  
گرمایش زیر خاک: خیر 
مسیر دویدن: خیر  
اندازه زمین: 105"68
تصاویری از نمای ورزشگاه هاوترونز
تصاویری از نمای ورزشگاه هاوترونز

| Newsphere by AF themes.