1403-02-24

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » روند صعودی اشتباهات داوری در ایران

روند صعودی اشتباهات داوری در ایران

به گزارش زوم اسپورت ” دیروز در یک بازی حساس دو تیم پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان به مصاف یکدیگر رفتند . این بازی برای سرخپوشان یک بازی حیاتی محسوب می شد و کسب سه امتیاز برای آنها بسیار مهم بود . فولاد نیز امسال یکی از تیم هایی بوده که بیشتر از بقیه تیم ها طعم به مساوی داده و قوی و ضعیف نمیشناسه .

روند صعودی اشتباهات داوری در ایران

شاگردان نکونام در هر مسابقه طوری بازی می کنند که تقریبا کسی حوصله دیدن بازی هایشان را ندارد . آنها در بازی مقابل پرسپولیسهم با همان نوع بازی به میدان رفتند . اما از این بحث ها که بگذریم می رسیم به بحث داوری این بازی که با جنجال بسیاری روبه رو شد . صحنه ای که توپ به شانه راست کنعانی زادگان برخورد کرد و داور خطای هند گرفت .

این صحنه رو هیچ یک از کارشناس های داوری پنالتی ندونستند و میشه گفت قضاوت زاهدی فر در این صحنه کاملا اشتباه بوده . علی رغم اینکه زاهدی فر زاویه خوبی داشت و داور پشت دروازه نیز کاملا به صحنه متمرکز بود اما با این حال به اشتباه برای فولاد پنالتی گرفته شد .

روند صعودی اشتباهات داوری در ایران

در هفته قبل نیز دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی تهران به مصاف یکدیگر رفتند . در آن بازی نیز سه صحنه مشکوک بر جای ماند که باعث حاشیه های بسیاری شد . از صحنه برخورد توپ با دست امیری در محوطه جریمه پرسپولیس تا خطای عارف غلامی روی عبدی و شارژ دو بازیکن استقلال توسط مهدی عبدی . آبی پوشان معتقد بودند که برخورد توپ با دست امیری باید پنالتی اعلام میشد و گل اول پرسپولیس نیز سالم نبود و عبدی قبل از ضربه بر روی بازیکن استقلال خطا کرده است .

پرسپولیسی ها نیز معتقد بودند که عارف غلامی باید اخراج میشد و قضاوت داور در این صحنه درست نبوده است . اما چرا باید این همه شک و تردید در داوری های ما رخ دهد ؟ چرا باید این همه جنجال پس از بازی ها اتفاق بیافتد ؟ آیا داوران ما به خوبی آموزش ندیده اند ؟

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.