1403-02-24

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » برنلی و کمپانی آغاز می کنند؛ تیم های تازه وارد لیگ انگلیس از زاویه ای نزدیکتر

برنلی و کمپانی آغاز می کنند؛ تیم های تازه وارد لیگ انگلیس از زاویه ای نزدیکتر

برنلی و کمپانی آغاز می کنند؛ تیم های تازه وارد لیگ انگلیس از زاویه ای نزدیکتر

به گزارش زوم اسپورت” یک فصل درخشان برای برنلی سپری شد و آنها با سرمربی تشنه پیروزی خود به جمع 20 تیم لیگ برتر انگلیس راه یافتند. با این حال فصل جدید تضمینی برای تکرار درخشش این تیم ندارد و برنلی و سرمربی‌اش به خوبی می‌دانند وارد چه عرصه پر خطری شده‌اند. آنها باید با میدان جدید خودشان کنار بیایند؛ جایی که باید زورگویی قدرت‌های برتر این لیگ و همچنین غیر قابل پیش‌بینی بودن سایر رقبا را تحمل کنند. شاگردان کمپانی باید خودشان را برای شکوه آنفیلد، یکپارچگی اتحاد، هیبت اولدترافورد، شور امارات، هیجان استمفوردبریج، جاه‌طلبی سنت‌جیمز پارک و رویا پردازی ورزشگاه تاتنهام آماده کنند. می‌خواهیم ببینیم میهمان جدید لیگ انگلیس چقدر ظرفیت ایستادگی در این غوغای فوتبالی را خواهد داشت.

قهرمان

ونسان کمپانی هر طور که بود خودش را به لیگ برتر انگلیس رسانده است. او این لیگ را می‌شناسد و زمانی نه چندان دور وظیفه رهبری یکی از قدرت‌های برتر این لیگ را درون میدان به دوش می‌کشید. تیم او فصل گذشته عملکرد خیره کننده‌ای  داشت و رقبای بزرگ جدید می‌دانند  دستکم گرفتن برنلی می‌تواند تاوانی به سختی غافلگیری داشته باشد. برنلی پس از 6 فصل حضور در لیگ برتر انگلیس، فقط یک فصل دوری از این مسابقات را تحمل کرد و با یک سال بازی در سطحی پایین‌تر باز هم به سطح اول رقابت‌های باشگاهی انگلیس بازگشته است. 2 قهرمانی لیگ انگلیس و یک قهرمانی جام حذفی این کشور  ویترین افتخارات برنلی را تشکیل می‌دهند. قهرمانی‌های لیگ به سال‌های دور باز می‌گردد و با تصاویر سیاه و سفید مرور می‌شود و قهرمانی جام حذفی هم متعلق به همان سال‌هاست.

برنلی و کمپانی آغاز می کنند؛ تیم های تازه وارد لیگ انگلیس از زاویه ای نزدیکتر

چشم‌انداز

بهترین عنوان دهه اخیر برنلی رده هفتم لیگ برتر در فصل 18-2017 بوده است و تیم فعلی برای بازگرداندن چنین جایگاهی تلاش خواهد کرد. صد البته که با نگاهی به رقبا بازگرداندن رتبه هفتم کار بسیار سختی به نظر می‌رسد و شاید در یک فصل یا حتی 2 و 3 فصل هم انجام شدنی نباشد. با این حال آنها جاه‌طلبی خودشان را دارند و سرمربی‌شان هنوز طعم شیرین قهرمانی در لیگ برتر و موفقیت را زیر زبانش دارد. بنابراین شاید برنلی جدی‌ترین رقیب تازه‌ وارد 17 تیم دیگر لیگ انگلیس باشد. مایکل داف، ستاره سال‌های دور برنلی با 382 بازی برای این تیم با سابقه‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه است و به نوعی در این تیم اسطوره به شمار می‌رود. در ترکیب فعلی تیم کمپانی بازیکنی نیست که بتواند در آینده نزدیک تهدیدی برای رکورد داف به وجود بیاورد. جی رودریگس با 72 گل زده برای این باشگاه، بهترین گلزن تاریخ برنلی هم هست؛ همان بازیکنی که فصل گذشته هم با به ثمر رساندن 10 گل برای تیمش و ایفای نقشی کلیدی در ترکیب از ارکان صعود مجدد برنلی به لیگ برتر بود. بهترین گلزن فصل گذشته آنها ناتان تلا بود که این فصل را احتمالا در ساوتهمپتون توپ خواهد زد. او به صورت قرضی در اختیار برنلی بود و انتقال قرضی پر ثمری به شمار می‌رفت. با ارزش‌ترین بازیکن لیست فعلی برنلی جاش براون‌هیل نام دارد؛ بازیکنی 27 ساله و انگلیسی که ظاهرا هنوز هم از مصدومیت رنج می‌برد و قیمتش نزدیک به 18 میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

برنلی و کمپانی آغاز می کنند؛ تیم های تازه وارد لیگ انگلیس از زاویه ای نزدیکتر

رویکرد فنی

تیم تحت هدایت کمپانی فصل گذشته بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله لیگ قهرمانی را در اختیار داشت و با 87 گل زده و 35 گل خورده در هر 2 فاکتور عملکرد خوبی به نمایش گذاشته است. با این حال به نظر می‌رسد تمرکز سرمربی جوان برنلی روی تحرکات هجومی بیشتر باشد و کمپانی با تفکراتی شبیه به پپ گواردیولا تیمش را به میادین می‌فرستد. اگر چه گلزن اصلی تیم ترکیب را ترک کرده اما بعید است سران این باشگاه در تابستان به فکر جبران این جای خالی نباشند و یقینا جذب مهاجم جدید در دستور کار برنلی خواهد بود. سایر مهره‌های کارآمد هم باقی مانده‌اند و احتمالا برنلی از آن تیم‌هایی باشد که قابلیت غافلگیر کردن رقبای بزرگ را دارد. برنلی فصل گذشته فقط 3 بار مغلوب رقبایش در لیگ شد و شاید کمپانی همه تلاشش را برای القای روحیه برنده در بین شاگردانش به کار بسته باشد. این نقطه قوت آنهاست و تهدیدی برای رقبا با این گزاره که برنلی به راحتی شکست نمی‌خورد. آنها با چشم‌اندازی بیشتر از بقا در سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس پا به میدان فصل جدید خواهند گذاشت و باید این تیم را جدی گرفت.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.