1403-02-23

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » فصل جدید لیگ برتر؛ فرصتی برای بازگشت سه قدرت انگلیسی ناکام

فصل جدید لیگ برتر؛ فرصتی برای بازگشت سه قدرت انگلیسی ناکام

فصل جدید لیگ برتر؛ فرصتی برای بازگشت سه قدرت انگلیسی ناکام

به گزارش زوم اسپورت” چلسی فصل گذشته را با واژه شکست مطلق به پایان رساند و هیچ رقابت اروپایی میزبان این تیم نیست. تاتنهام از رسیدن به رقابت‌های اروپایی باز مانده اما شکستش به سختی شکست چلسی نبود و تا آخرین روزها برای رسیدن به لیگ کنفرانس اروپا تلاش می‌کرد. لیورپول هم حسرت‌زده و دچار افسوس از دست دادن لیگ قهرمانان اروپاست اما دستکم آنها شکست را نپذیرفتند و در آخرین هفته‌ها موفق شدند جواز حضور در لیگ اروپا را به دست بیاورند. با این همه برای هر 3 تیم بزرگ یاد شده در لیگ برتر انگلیس یک واژه مصداق کاملی دارد؛ ناکامی! واژه‌ای که انگیزه‌ها را برای این 3 تیم بزرگ و پر هوادار به منظور جبران در فصل پیش رو بالا می‌برد. چلسی، لیورپول و تاتنهام اکنون برنامه فصل پیش روی خود را می‌دانند و می‌توانند برای جبران ناکامی دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنند. به این بهانه به مرور برنامه فصل این 3 تیم می‌پردازیم.

لیورپول؛ سخت و پیچیده

برنامه فصل پیش روی قرمزهای آنفیلد نشان می‌دهد کلوپ و شاگردانش در فصل جدید لیگ برتر انگلیس فرصت نفس کشیدن نخواهند داشت.  لیورپولی‌ها در ابتدای فصل، در میانه فصل و در پایان آن با بازی‌های دشوار و متمرکز بودن این بازی‌ها مواجه هستند و باید در تمام مقاطع فصل با نهایت آمادگی به میدان بروند. لیورپول در اولین گام خودش باید در استمفوردبریج میهمان چلسی باشد و با یک بازی فاصله باز هم یک میهمانی سخت دیگر در سومین مسابقه فصل خود در سنت‌جیمزز پارک و پیش روی نیوکاسل خواهد داشت. آنها بلافاصله می‌خواهند در آنفیلد مهیای پذیرایی از تیم خوب اونای امری باشند و سریال میهمانی‌های پر دردسر کلوپ و تیمش در هفتمین و هشتمین بازی به خانه تاتنهام و برایتون می‌رسد؛ شروع فصلی که حتما زنگ خطر را برای رسیدن هر چه زودتر به ترکیب ایده‌آل و فرم مناسب برای لیورپول به صدا در می‌آورد. اگر آنها مثل فصل قبل منتظر رسیدن به بهترین فرم خودشان باشند، یقینا در همان روزهای ابتدایی با فاصله از رقبا عقب می‌افتند و قرمزهای آنفیلد احتیاج دارند با رسیدن به بهترین نسخه خود پیش از شروع رقابت‌ها، برای گام‌های مهم و بزرگ هفته‌های اول فصل آماده شوند.

فصل جدید لیگ برتر؛ فرصتی برای بازگشت سه قدرت انگلیسی ناکام

سال 2023 در آخرین روزهای خودش و در ماه دسامبر برای لیورپولی‌ها تدارک روزهای سختی را دیده است. آنها در 4 مسابقه پایانی خود پیش از سال جدید باید با 3 قدرت لیگ مواجه شوند. منچستریونایتد، آرسنال و باز هم نیوکاسل رقبای سرسختی هستند که روزهای پایانی سال را برای آنفیلد دشوار خواهند کرد. هر 3 بازی در خانه لیورپول برگزار می‌شود و خانه قرمزها در آخرین روزهای سال میزبانی‌های پر دردسری را با میهمانان دردسرساز پشت سر می‌گذارد. جدال با پپ و سیتی در میان بازی‌های فصل لیورپول قرار گرفته و از این نظر آنها با کمی اقبال هم روبه‌رو هستند. آخرین روزهای لیورپول هم روزهای چندان راحتی نخواهد بود و این تیم  در 3 بازی پایانی خود باید مقابل 2 تیم مدعی تاتنهام و استون‌ویلا قرار بگیرد تا کلوپ و تیمش از ابتدا تا انتهای فصل مجبور به کار مداوم و تمرکز روی مسابقات خود باشند. با چنین برنامه‌ای شاید کلوپ حتی از حضور نداشتن در لیگ قهرمانان اروپا چندان دلگیر نباشد. او باید تیمش را احیا کند و در این ترافیک مسابقات سخت، حضور در رقابتی به دشواری لیگ قهرمانان می‌توانست کار لیورپولی‌ها را دشوارتر کند. فصل سخت و پر ماجرایی منتظر قرمزهای آنفیلد خواهد بود؛ فصلی که تمرکز می‌تواند در آن کلید واژه موفقیت لیورپول و کلوپ نام بگیرد.

تاتنهام؛ برنامه مناسب با پراکندگی نسبی

سفیدهای لندنی که این روزها با شایعات تمام نشدنی در رابطه با مشتریان هری کین مواجهند، با برنامه مناسب‌تری نسبت به سایر رقبا فصل را شروع کرده و ادامه می‌دهند. تاتنهام در فصل پیش رو کمتر با تمرکز بازی‌های سخت و پی در پی شدن مسابقات دشوار روبه‌رو شده است. آنها در 5 بازی اول خود در فصل جدید فقط یک مسابقه در مقابل یکی از قدرت‌های برتر لیگ یعنی منچستریونایتد دارند و این می‌تواند سرمربی جدید این باشگاه را برای آزمون و خطا با فرصتی خوب همراه کند. میانه‌های فصل برای تاتنهام با پراکندگی رقابت‌های حساس همراه است. سفیدهای لندنی حتی در ماه شلوغ و پر از بازی دسامبر در 7 بازی خود در یک ماه فقط 2 بار پذیرای قدرت‌های بزرگ لیگ هستند. نیوکاسل و سیتی در این ماه رو در روی تاتنهام می‌ایستند که از این 2 مسابقه تقابل با نیوکاسل در خانه تاتنهامی‌ها برگزار می‌شود.

فصل جدید لیگ برتر؛ فرصتی برای بازگشت سه قدرت انگلیسی ناکام

شاید سخت‌ترین مقطع فصل برای تاتنهام آخرین هفته‌ها نام بگیرد؛ زمانی که این تیم باید در 6 مسابقه پایانی خود از 4 قدرت بزرگ لیگ استقبال کند. نیوکاسل در سنت‌جیمزز پارک، منچسترسیتی در لندن، دربی مقابل آرسنال در خانه و تقابل با لیورپول در آنفیلد، 4 بازی پیاپی سخت و پیچیده را برای تاتنهامی‌ها می‌سازند. نزدیک بودن این مسابقات به روزهای پایانی و احتمال مصدومیت ستاره‌ها و یا تحلیل قوای فیزیکی تیم در آخرین هفته‌ها ممکن است کار سفیدپوشان لندنی را برای امتیاز گرفتن از این 4 مسابقه سخت کند. تاتنهام با توجه به برنامه پیش روی فصل جدیدش باید از طول فصل و شرایط خوب در این مقطع طولانی برای ذخیره امتیاز به جهت اطمینان از جایگاه در روزهای دشوار پایان فصل بهره ببرد و خودش را برای 4 بازی سخت در آخرین هفته‌ها آماده کند.

چلسی؛ فقط از 2023 عبور کن

آبی‌های لندن که فصل گذشته با اشتباه پشت اشتباه از سوی اداره کنندگانش نتایج فاجعه‌آمیزی را رقم زده بود، فصل جدید را با برنامه نسبتا مناسب و آرامی دنبال خواهد کرد. چلسی در آخرین ماه‌های سال 2023 میلادی شاید از سخت‌ترین مقطع فصل خود عبور می‌کند. اگر آبی‌ها با هدایت مائوریتسیو پوچتینو بتوانند از سال 2023 با موفقیت عبور کنند، نیمی از راه کسب نتیجه دلخواه خود را طی کرده‌اند. چلسی در اولین گام خودش میزبان لیورپول خواهد بود و فصل برای شیرهای لندنی با جدیتی تمام شروع می‌شود. این جدیت در بازی‌های بعدی کمی ملایم‌تر می‌شود و تیم پوچتینو تا بازی بزرگ بعدی مقابل آرسنال 7 مسابقه فرصت خواهد داشت. ماه‌های  نوامبر و دسامبر کمی سر پوچتینو و چلسی را به خاطر مواجهه با رقبایی مثل نیوکاسل، منچستریونایتد، منچسترسیتی و برایتون شلوغ خواهد کرد اما همین پایان سال 2023 هم مجددا چلسی را به ریتم بازی‌های ساده‌تر باز می‌گرداند. مقطع دشوار بعدی در زمستان و بهار از راه می‌رسد؛ زمانی که آبی‌ها باید در 5 مسابقه خود با 4 قدرت برتر لیگ مواجه شوند.

فصل جدید لیگ برتر؛ فرصتی برای بازگشت سه قدرت انگلیسی ناکام

هفته‌های پایانی برای چلسی یک موهبت به شمار می‌روند و تقریبا می‌توان گفت این تیم در 3 بازی پایانی خودش نفس راحتی خواهد کشید. با این همه حتی مقاطع همراه با بازی‌های ساده‌تر برای چلسی هم مجددا به عملکرد کادر فنی و همین طور به رویکرد سران باشگاه مربوط است. مالکان چلسی نشان دادند می‌توانند با شتاب‌زدگی و عجله برای رسیدن به موفقیت همه چیز را خراب کنند و این بار باید با تجربه تلخ فصل گذشته در پی تدارک بهتر برای فصل جدید باشند. چلسی برنامه نسبتا خوبی برای فصل جدید دارد و اگر پوچتینو و تاد بولی نتوانند از این برنامه نسبتا مناسب بهره ببرند، شاید تردیدها هم در مورد مالک باشگاه و هم در رابطه با کادر فنی زیاد شود و باز هم شاهد تغییر در پست‌های اجرایی و فنی تیم و همینطور خریدهای پرشمار در میانه فصل باشیم.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.