1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » پیروزی اصالت بر ثروت؛ رئال مادرید با بنزما پاری سن ژرمن را در هم شکست

پیروزی اصالت بر ثروت؛ رئال مادرید با بنزما پاری سن ژرمن را در هم شکست

پیروزی اصالت بر ثروت؛ رئال مادرید با بنزما پاری سن ژرمن را در هم شکست

به گزارش زوم اسپورت” چهارشنبه شب و در ادامه دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو مسابقه دیگر برگزار شد و رئال‌مادرید و منچسترسیتی جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کردند. 

رئال‌مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و در حضور حدود 60 هزار تماشاگر (رکورد تماشاگر در برنابئو از ال‌کلاسیکوی مارس 2020) در حالی میزبان پاری‌سن‌ژرمن بود که بازی رفت را با شکست یک بر صفر به پایان رسانده و با توجه به نکات آماری، نمی‌توانست امید چندانی به صعود داشته باشد؛ چرا که تاریخ می‌گفت رئال از 10 مرتبه قبلی که بازی رفت مراحل حذفی را با شکست به پایان رسانده، تنها در یک مورد موفق به صعود شده است: مقابل وولفسبورگ در یک‌چهارم نهایی فصل 16-2015.

پیروزی اصالت بر ثروت؛ رئال مادرید با بنزما پاری سن ژرمن را در هم شکست

پی‌اس‌جی در آخرین لحظات کیلیان ام‌باپه، زننده تنها گل بازی رفت، را به بازی برنابئو رساند تا نگرانی‌های رئالی‌ها بیشتر شود؛ به خصوص پس از آن که مصدومیت مندی، آنچلوتی را مجبور به استفاده از ناچو در سمت چپ و قرار دادن داوید آلابا در قلب خط دفاعی کرد.  مسابقه با شروع طوفانی رئالی‌ها آغاز شد و حرکت‌های سریع وینیسیوس و آسنسیو، اولین زنگ‌های خطر را برای پاریس به صدا درآورد. این حرکات حتی کاری کرد تا لئاندرو پاردس در دقیقه 7، اولین بازیکن اخطاری مسابقه لقب گیرد. با این حال، یک دقیقه بعد این کیلیان ام‌باپه بود که اولین شوت در چهارچوب مسابقه را با ضربه‌ای زمینی در دستان کورتوا قرار داد.

دقیقه 13، موقعیت مهم بعدی توسط ام‌باپه با فرار دوباره او و رخنه به فاز تدافعی سمت چپ ایجاد شد اما ضربه او با واکنش به موقع تیبو کورتوا دور شد. در شرایطی پی‌اس‌جی کم‌کم بازی خود را به رئال دیکته می‌کرد، رئال نیز با شوت ناگهانی کریم بنزما در دقیقه 25 و واکنش تماشایی دوناروما خودی نشان داد. با این حال، حرکات مرگبار ام‌باپه از جناح چپ و ضعف مفرط دنی کارواخال در کارهای دفاعی، ضربه کاری را به رئال زد.

پیروزی اصالت بر ثروت؛ رئال مادرید با بنزما پاری سن ژرمن را در هم شکست

دقیقه 31، ام‌باپه روی پاس کات‌بک نونو مندش و ضربه پای راست به زاویه موافق دروازه را باز کرد اما این گل به خاطر فرار مندش از موقعیت آفساید مردود شد. 8 دقیقه بعد، ام‌باپه بالاخره به گلی که از ابتدای بازی برای آن به آب و آتش زده بود، رسید. اصرار کارواخال به کار با توپ با لو دادن آن همراه شد و نیمار با پاسی بلند از نیمه خودی، ام‌باپه را به توپ رساند. او که با فرار خود از کمند دفاع رئال رها شده بود، با ضربه پای راست باز هم زاویه موافق را نشانه گرفت و این بار بدون مشکل دروازه رئال را گشود. او با 23 سال و 79 روز سن و عبور از لیونل مسی، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که به آمار 33 گل زده در لیگ قهرمانان دست می‌یابد. از سال 2017، حالا زوج نیمار- ام‌باپه در لیگ قهرمانان 12 گل برای هم ساخته‌اند؛ حداقل 5 گل بیشتر از هر زوج دیگری.

بازی در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر پاری‌سن‌ژرمن تمام شد و پاریس در ابتدای نیمه دوم به گل دیگری نیز رسید؛ دقیقه 54 توپ‌ربایی فوق‌العاده اشرف حکیمی از تونی کروس با پاس او به نیمار همراه شد و او نیز مطابق انتظار، توپ را به ام‌باپه رساند؛ ام‌باپه بدون حتی یک ضربه و تنها با حرکت بدن توپ را از کورتوا عبور داد و گل دوم را به زیبایی زد اما این گل هم به علت قرار داشتن او در آفساید مردود شد. تنها چند دقیقه بعد، یک اشتباه مسیر بازی را به کلی دگرگون کرد. 

پیروزی اصالت بر ثروت؛ رئال مادرید با بنزما پاری سن ژرمن را در هم شکست

دقیقه 61، تعلل دوناروما بعد از دریافت پاس رو به عقب وراتی با دخالت بنزما همراه شد. وینیسیوس با فرار سریع خود در گوشه محوطه به توپ رسید و با پاس رو به عقب، دوباره بنزما را به توپ رساند تا گل اول رئال به همین سادگی شکل گرفته و کهکشانی‌ها به بازی بازگردند. رئال دقیقه 73 می‌توانست به بازی برگردد. ارسال بنزما برای رودریگو، در میانه راه منحرف شد تا توپ در موقعیتی تک به تک به وینیسیوس برسد اما ضربه روی پای چپ وینیسیوس از بالای دروازه بیرون رفت. تنها 4 دقیقه بعد، طوفان 2 دقیقه‌ای رئال برنابئو را درنوردید. 

دقیقه 76، وینیسیوس پس از کار با توپ در محوطه و درگیر کردن چند مدافع پاریس، پاسی را در پشت محوطه به مودریچ داد و هافبک کروات با دیدی عالی و پاس در عمق، بنزما را به توپ رساند تا مهاجم فرانسوی دومین گل خود را با ضربه پای راست به ثمر برساند. تنها 105 ثانیه بعد، مارکینیوش که تلاش داشت مانع حرکت وینیسیوس شود، با ضربه‌ای عجیب توپ را به عرض برد و قبل از سایر مدافعان، این کریم بنزما بود که به توپ رسید و با ضربه بیرون پای چپ دروازه حریف را گشود و هت‌تریک خود را تکمیل کرد. 

پیروزی اصالت بر ثروت؛ رئال مادرید با بنزما پاری سن ژرمن را در هم شکست

هت‌تریک بنزما در 17 دقیقه، پنجمین هت‌تریک سریع رئال در تاریخ UCL محسوب می‌شد. بنزما با این هت‌تریک، به آمار 309 گل رسید و با عبور از رکورد 308 گل آلفردو دی‌استفانو، به رده سوم جدول برترین گلزنان تاریخ رئال رسید. این 3 گل همچنین موجب شد بنزما با 67 گل و عبور از رائول 66 گله، به دومین گلزن برتر اروپایی تاریخ رئال بدل شود. او همچنین با 34 سال و 80 روز، به مسن‌ترین خالق هت‌تریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (1992 تاکنون) تبدیل شد. 

رئال‌مادرید با این پیروزی 3 بر یک و برتری 3-2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی یک‌چهارم نهایی شد تا روند ناکامی‌های پاریس در UCL امتداد یابد. پی‌اس‌جی برای چهارمین بار در 9 مرتبه، برتری بازی رفت در مراحل حذفی لیگ قهرمانان را از دست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت اما نکته مهم این مسابقه، امتداد روند نامطلوب لیونل مسی مقابل رئال‌مادرید بود. او بعد از گلزنی در ال‌کلاسیکوی می 2018، 9 بار برابر رئال به میدان رفته و در 13 ساعت و 5 دقیقه بازی، نه گل زده و نه پاس گل داده است.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.