1403-02-22

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » رئال مادرید – پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو

رئال مادرید – پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو

رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو
رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو

به گزارش زوم اسپورت” امشب و در مهم ترین بازی از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو تیم رئال مادرید و پاری سن ژرمن در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید و به میزبانی کهکشانی ها به مصاف یکدیگر می روند. این بازی مهم و جذاب به دلیل اهمیت فراوانی که دارد، آمار و ارقام و نکات تاکتیکی بسیاری را نیز به همراه دارد که در ادامه به بخش بزرگی از آن خواهیم پرداخت:

رئال مادرید؛ تلاش برای انتقام

اگر کسی هستید که به تماشای فوتبال می نشینید حتما رئال مادرید را می شناسید. کهکشانی ها همواره یکی از خطرناک ترین تیم های اروپا بوده اند؛ اما در سال های اخیر به نتایج خوبی نرسیده اند. حتما این را نیز می دانید که رئال مادرید با سیزده عنوان قهرمانی این مسابقات پر افتخارترین تیم لیگ قهرمانان اورپا لقب گرفته است. این خود باعث شده که بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی از نام بزرگ رئال مادرید و افتخارات فراوان این تیم هراس داشته باشند.

رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو

اما همین دو هفته پیش این تیم مقابل پاری سن ژرمن پر ستاره بازی را واگذار کرد. در بازی که فوق ستاره های تیم فرانسوی همگی خوش درخشیدند و همان دقایق آغازین بازی صاحب توپ و میدان شدند؛ آن هم مقابل تیمی که هافبک هایش در اروپا نظیر ندارند. تیم کارلو آنچلوتی از همان ابتدا مشخص بود که برای پیروزی پا به میدان نگذاشته بود و همین باعث شد تا مالکیت توپ را در اختیار حریفشان قرار دهند. مالکیت و گردش توپ بازیکنان پی اس جی هافبک های رئال مادرید را از بازی خارج کرد و همین سبب فشار روی دروازه مادریدی ها و در نهایت دریافت گل شد.

رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو

اما این نتیجه چندان هم برای رئال مادرید بد نبود؛ چرا که آنها یک بازی دیگر با پاری سن ژرمن در پیش دارند که این بار سانتیاگو برنابئو میزبان این دیدار خواهد بود. امشب رئال مادرید فرصت خوبی برای جبران بازی گذشته فراموش آن خواهد داشت؛ و سانتیاگو برنابئو و جو آن این کمک را به کهکشانی ها برای صعود به مرحله بعدی خواهد کرد. نکته قابل توجه برای شاگردان آنچلوتی تسلط بر روی بازی و گردش زیاد توپ بین بازیکنان، برای کسب نتایج خوب این تیم در این فصل است. اگر سفید پوشان شهر مادرید می خواهند که به پیروزی در برابر حریف امشب شان برسند باید صاحب بازی باشند و برای این کار باید هافبک های این تیم در نیمه زمین حریف بازیسازی را انجام دهند؛ کاری که در آن بهترین هستند.

پاری سن ژرمن؛ به دنبال حفظ نتیجه

تغییرات سال های اخیر سبب این شده که بسیاری از علاقه مندان به فوتبال پاری سن ژرمن را به عنوان یک تیم ثروتمند بشناسند. پاری سن ژرمن یکی از معدود تیم های پر ستاره اروپا است که تا به حال موفق به کسب لیگ قهرمانان اروپا نشده است. ناصر الخلیفی مالک قطری این تیم در سال های اخیر توانسته بسیاری از فوق ستاره های مستطیل سبز را به تیمش بیاورد اما همچنان در کسب جام های بزرگ ناموفق بوده است.

رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو

در این فصل شاگردان مائوریسیو پوچتینو عملکرد خوبی در چمپیونزلیگ تا به اینجا داشته اند و به کسب عنوان قهرمانی این تورنمنت امید زیادی دارند. اما در حال حاضر سد بسیار محکمی جلوی راه آنها قرار دارد؛ رئال مادرید تیمی نیست که پاریسی ها آن را نشناسند؛ چرا که همین چند سال پیش بود که توسط همین تیم از لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشته شدند. عملکرد خوب سرمربی آرژانتینی و ستارگان تیمش در بازی رفت مقابل رئال مادرید باعث شد که آنها حریف اسپانیایی شان را مغلوب کنند. اما آنها به خوبی می دانند نتیجه ای که به دست آوردند قابل اطمینان نیست و هر لحظه این احتمال وجود دارد که همه آنچه که تا به اینجا به آن رسیده اند را از دست بدهند.

رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو

در بازی رفت که بسیار خوب و مسلط نیز بازی کردند به دلیل فراوانی ستاره ها و عطش بسیار آنها همان دقایق ابتدایی بازی را در اختیار گرفتند؛ اما مشکل این بود که به خوبی نمی توانستند موقعیت سازی کنند و به حریف شان ضربه بزنند. بیشتر توپ های این تیم به کیلیان امباپه ختم می شد و مدافعان رئال مادرید این را به خوبی حدس زده و سعی کردند مهاجم فرانسوی را پوشش دهند. بُعد اصلی تاکتیک های پوچتینو اما، مارکو وراتی خوش نقش بود که در اجرای وظایف اش بسیار موفق بود. وراتی بازیسازی و انتقال توپ از دفاع به حمله را در اختیار داشت که در آخر نتیجه کافی را برای تیمش به دست آورد.

رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو
فرلاند مندی و کاسیمیرو به دلیل محرومیت، مهم ترین غایبان رئال مادرید در بازی امشب خواهند بود
رئال مادرید - پاری سن ژرمن؛ جنگ برای پیروزی این بار در جهنم برنابئو
سرخیو راموس به دلیل مصدومیت بازی امشب را از دست داده اما او با تیمش به مادرید سفر کرده است

آمار و ارقام

  • کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید سابقه هدایت پاری سن ژرمن در سال های 2011 تا 2013 را در کارنامه خود دارد.
  • رئال مادرید تنها 7 بازی از 15 بازی اخیر خانگی اروپایی خود را برده است؛ اگر چه در 6 بازی از 8 بازی اخیر خود پیروز شده است.
  • آنچلوتی سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را با رئال مادرید در سال 2013/14 را نیز در اختیار دارد.
  • در 14 بازی اخیر رئال مادرید و پاری سن ژرمن مقابل هم، رئال مادرید فقط 2 بازی مقابل حریفش شکست خورده است.
  • رئال مادرید در خانه 15 بازی مقابل تیم های فرانسوی انجام داده است و تنها یک بار مقابل پاری سن ژرمنن در سال 1994 مغلوب شده است.
  • پاری سن ژرمن در 10 بازی از 21 بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شده است؛ اگر چه در 4 بازی آخر خود موفق به کسب پیروزی نشده است.
  • آخرین باری که پوچتینو به همراه تیمش در مادرید بازی کرده است، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2019 در ورزشگاه متروپولیتانو بود که منجر به شکست 2-0 تاتنهام مقابل لیورپول شد.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.