1403-02-21

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » فصل نقل و انتقالات؛ رقابت بیرون از مستطیل سبز آغاز شد

فصل نقل و انتقالات؛ رقابت بیرون از مستطیل سبز آغاز شد

فصل نقل و انتقالات؛ رقابت بیرون از مستطیل سبز آغاز شد

به گزارش زوم اسپورت” می‌توان قدرت‌های لیگ برتر انگلیس را دید که با فشار بالای مسابقات به جان یکدیگر افتاده‌اند و سری‌آ را تماشا کرد که بزرگانش برای فتح اسکودتو تلاش می‌کنند. می‌شود لالیگا را تصور کرد که در آن قطب‌های ال‌کلاسیکو در تلاش برای سبقت از یکدیگر هستند و بوندس‌لیگا را دنبال کرد که جمع زیادی از مدعیان آروزی به زیر کشیدن بایرن را در سر می‌پرورانند. این خود فوتبال است؛ اما بیرون از گود! نه هیجانش کمتر شده و نه از جذابیتش کاسته شده؛ فقط بازیکنانش تغییر کرده‌اند. کار روی دوش مدیر برنامه‌ها، مدیران باشگاه‌ها، سرمربی‌ها و مدیران تیم‌هاست که باید با مهره‌های خودشان طوری بازی کنند که تیمشان در آغاز فصل آینده دست برتر را در درون گود داشته باشد. این روزها کیت‌های رسمی تیم‌های بزرگ اروپایی یک به یک رونمایی می‌شود و سوال اصلی این است که چه کسانی این لباس‌ها را با چه شماره‌هایی خواهند پوشید. سوالی که پاسخش را همان مدیران و سرمربی‌ها با ارقام و اعداد و درایت خود می‌دهند. پاسخی که تابستان را برای فوتبالی‌ها از آنچه هست داغ‌تر می‌کند و آنها را پشت پنجره‌ای می‌نشاند که  کم از حال و هوای مسابقات بزرگ باشگاهی ندارد؛ پنجره نقل و انتقالات تابستانی!

لیگ برتر انگلیس؛ کولاک پول

درآمد باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با فاصله معنی داری که با دیگر لیگ‌های معتبر اروپا دارد، معمولا فاصله معنی دار دیگری در میزان تراکنش‌های مالی باشگاه‌های انگلیس نسبت به باشگاه‌های کشورهای دیگر ایجاد می‌کند. سیتی می‌خواهد اقتدارش را حفظ کند، لیورپول در صدد جبران نتایج ضعیف فصل گذشته است، یونایتد به بهتر شدن اوضاع می‌اندیشد، چلسی برای فراموش کردن فجایع گذشته به میدان می‌آید، آرسنال نقاط ضعفش را پوشش خواهد داد و تاتنهام هم با آرزوی بردن جام به تلاش می‌پردازد. از نیوکاسل و استون‌ویلا نیز نباید غافل شد که می‌توانند تعیین کننده باشند. همین انگیزه‌ها برای یک بار دیگر شکستن مرزهای خرج کردن برای جذب بازیکنان کافی به نظر می‌رسد و تقربیا مطمئنیم که صدها میلیون پوند دیگر قرار است در لیگ برتر انگلیس برای جابه‌جایی بازیکنان از جیب‌هایی بیرون برود و مشتریانی را به سود برساند. لیگ انگلیس از آن دست چشم‌اندازهای نابی است که پنجره نقل و انتقالات تابستانی نشان می‌دهد. چشم‌اندازی که می‌شود آن را مثل یک رقابت بزرگ فوتبالی به حساب آورد و از هیجان حاکم بر آن به وجد آمد.

لالیگا؛ رقابت 2 قطبی

لاپورتا بارسلونا را زنده کرده و قهرمانی آبی و اناری‌ها با توجه به شکست رئال مادرید خیلی به چشم کهکشانی‌ها آمده است. تا جایی که فلورنتینو پرس هنوز به نتیجه در رابطه با بلینگام نرسیده بود که خبر جذب دیگر بازیکنان، بازار شایعات پیرامون رئال را داغ می‌کرد. شاید اتلتیکو مادرید، رئال سوسیداد، سویا و دیگر تیم‌های حاضر در لالیگا نیز درایت کافی برای تجهیز ترکیب خود در تابستان را داشته باشند؛ اما درست مثل رقابت قهرمانی در طول فصل، نگاه‌ها به رئال و بارسا خواهد بود. هر 2 تیم آنقدر دغدغه دارند که مطمئن باشیم قرار است بمب‌هایی در ترکیبشان منفجر شود. پنجره نقل و انتقالات چشم‌انداز لالیگا را بیش از هر چیز به 2 سمت ال‌کلاسیکو اختصاص می‌دهد و بزرگی این 2 تیم مانع از دیدن سایر مدعیان فوتبال باشگاهی اسپانیا می‌شود. کسی چه می‌داند؛ شاید پرس باز هم به سیم آخر بزند و سریال کهکشانی‌ها را برای سومین فصل روی کنداکتور شبکه فوتبالی لالیگا ببرد. یا شاید هم بارسلونا با تدابیر لاپورتا بخواهد تیمی جذاب‌تر از فصل گذشته را راهی میادین کند. هر چه هست درست شبیه یک الکلاسیکوی حساس، تابستان در بیرون از گود شاهد رقابت بارسا و رئال خواهیم بود. این بار سران 2 باشگاه هستند که باید گل بزنند، دفاع کنند، بازی‌ساز باشند و نتیجه را به سمت تیم خود تغییر دهند.

فصل نقل و انتقالات؛ رقابت بیرون از مستطیل سبز آغاز شد

سری‌آ؛ معادله چند مجهولی

با همان سرعتی که ناپولی با تاخت و تازش غافلگیرمان کرد، با همان سرعتی که میلان قهرمان افت کرد، با همان سرعتی که یوونتوس با مشکلات حقوقی به زیر کشیده شد و با همان سرعتی که رم و لاتزیو به جمع مدعیان بازگشتند احتمالا باید منتظر فعل و انفعالات تابستانی برای پدیدار شدن چهره جدید قدرت‌های سرزمین چکمه باشیم. آنها از دیگر نقاط قاره سبز جا نمی‌مانند و برای تجهیز تیم‌های خود دست به کار خواهند شد و چه بسا اینکه تا همین حالا نیز خیلی از مدعیان فتح اسکودتو دست به کار شده‌ باشند. در این بین شاید ناپولی با توجه به درخشش بازیکنانش توام با شکار بازیکنان مورد نظر، خودش نیز یک طعمه برای قدرت‌های فوتبال اروپا باشد و اگر سران این تیم دست نجنبانند، قهرمان سری‌آ باز هم پشت سر دیگر مدعیان خواهد ایستاد. اینجاست که پنجره نقل و انتقالات تابستانی برای نشان دادن منظره فوتبال باشگاهی ایتالیا نیز به صرافت می‌افتد و آن را خاص و دلپذیر مثل کوه‌های جوان ایتالیا و دره‌های وسیع و تپه‌های توسکانی این کشور زیبا و جذاب و هیجان‌انگیز به تصویر می‌کشد.

بوندس‌لیگا؛ همه در تعقیب یکی

بایرن شکارهایش را انجام داده و ضمن تجدید قوا رقبا را هم به دردسر انداخته است. دورتموند، لایپزیش و دیگر تیم‌های مدعی نیز که در گود مستطیل سبز دستشان به بایرن نرسیده است، تلاش می‌کنند تا سبقت را از همین بیرون گود شروع کنند. بوندس‌لیگا پر است از تیم‌هایی که آرزو می‌کنند حتی اگر خودشان هم به قهرمانی نرسیدند، مانع از قهرمانی بایرن مونیخ شوند و سرمایه عظیم مالی و هواداری و شخصیت غول مونیخی با تمام هیبتش در برابر این هجوم ایستاده است. منظره فوتبال باشگاهی آلمان از پنجره تابستانی نقل و انتقالات منظره مردانی است که در سمت مدیر تیم و رییس باشگاه و سرمربی دور یک مرد تنومند و بزرگ حلقه زده‌اند و می‌خواهند دسته جمعی او را سرنگون کنند. آنها بارها دیده‌اند که ستاره‌هایشان درون زمین موفق به شکست بایرن نمی‌شوند و شاید در تکاپو برای تغییر این معادله در بیرون از زمین فوتبال باشند.

سایر نقاط اروپا؛ شکارگاه‌های سرسبز

لیگ پرتغال، لیگ فرانسه، لیگ هلند و دیگر اقصی نقاط فوتبال باشگاهی اروپا برای لیگ‌های معتبر به منزله شکارگاه بزرگ و سرسبزی هستند که در آن برای تمام ذائقه‌های تاکتیکی، شکار به وفور یافت می‌شود. به این ترتیب این لیگ‌ها با هجوم مشتریان دست به نقد و بزرگ، خودشان را برای از دست دادن بازیکنان شاخص فصل گذشته آماده خواهند کرد و صد البته که جیبشان را هم برای سرازیر شدن صدها میلیون پوند مهیا کرده‌اند. با این وجود نمی‌توان این باشگاه‌ها را هم منفعل در خرید ستاره‌ها تلقی کرد. آنها هم به اقتضای ذائقه خودشان دست به جیب می‌شوند و در تدارک فصل آینده رقابت‌ها خواهند بود. در این بین شاید پی‌اس‌جی یک استثنا باشد که با پشتوانه سرمایه‌های قطری مثل بزرگان لیگ‌های بزرگ‌تر رفتار می‌کند. این چشم‌اندازهای سرسبز از پنجره تابستانی نقل و انتقالات شبیه به یک شکارگاه هستند که شکارچیان مسلح و آماده به آنها یورش برده‌اند؛ اما مسئولان شکارگاه می‌دانند که باید کدام ستاره‌ها را طعمه قرار دهند و کدامشان را باید حفظ کنند و از این یورش خرسند می‌باشند.

پنجره؛ نامی که به این فصل می‌آید

پنجره دقیقا همان چیزی است که برای تابستان به آن پناه می‌بریم. گرمای هوا مانع از عبور و مرور مردم در خیابان‌ها خواهد شد و افراد در کنار پنجره به رنگ‌های جذاب تابستانی خیره می‌شوند و چقدر این نام برای این مقطع از فوتبال در اروپا کامل و گویاست. همه ستاره‌ها و هوادارانشان در زمین پشت پنجره نشسته‌اند و به اتفاقات داغ فصل جذاب نقل و انتقالات نگاه می‌کنند. این میدان هیچ چیزی از رقابت درون گود مستطیل سبز کمتر نخواهد داشت و دنبال کردن اخبار و شایعات دقیقا به منزله همان روزهایی است که نتایج بازی‌ها را دنبال می‌کردیم. نقش رسانه فوتبال نیز در این مقطع حساس بیش از همیشه به چشم خواهد آمد. از این پنجره هیجان‌انگیز و چشم‌اندازهایش در چمن‌های سبز قاره اروپا لذت ببرید.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.