1403-02-20

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » یحیی یا فکری ؛ فاتح دربی کیست ؟

به گزارش زوم اسپورت ” آبی ها در تابستان 99 امیدوار بودند که وعده های مدیرعامل وقت این تیم عملی شود و استراماچونی به استقلال بازگردد. اتفاقی که نه تنها رخ نداد بلکه احمد سعادتمند نیز از استقلال برکنار شد و در یک پروسه طولانی، نهایتا محمود فکری به عنوان سرمربی آبی پوشان انتخاب شد.

انتخابی که حتی تا بعد از برگزاری چند هفته از لیگ به مذاق هواداران استقلال خوش نیامد و آنها بازی های تیم فکری را نمی پسندیدند. اما استقلال مدل محمود فکری رفته رفته فرم خود را بدست آورد و در 4 بازی اخیر خود، بازی های خوبی را از خود نشان داده است که دیدار آخر مقابل آلومینیوم اراک را می توان بهترین بازی فصل آبی پوشان دانست.

محمود فکری پس از سالها طلسم شکنی کرده و پیش از شهرآورد تهران، این بار استقلال بدون توجه به وضعیت آلودگی هوا و یا تعداد بازی های معوقه صدرنشین قطعی لیگ است، حتی اگر تیم های مدعی نظیر پرسپولیس بازی های عقب افتاده را برنده شوند، صدر جدول دست نخورده باقی می ماند. اتفاقی که در سالهای اخیر و پیش از دربی هرگز رخ نداده بود که آبی پوشان در جدول رده بندی بالاتر از پرسپولیس باشند.

یحیی یا فکری ؛ فاتح دربی کیست ؟

اما در سوی مقابل یحیی گل محمدی قرار دارد. فاصله زیادی تا زمان برگزاری دربی بزرگ تهران باقی نمانده است. پرسپولیس دو بازی کمتر نسبت به استقلال صدرنشین انجام داده است و امیدوار است با برتری در دربی و کسب 6 امتیاز آن دو بازی معوقه، جای رقیب سنتی را در صدر جدول بگیرد. عملیاتی که برای یحیی سخت است و باید دید تا چه اندازه از عهده آن برخواهد آمد.

یحیی گل محمدی توانست در یک نیم فصل حضور در پرسپولیس، این تیم را به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند و با ارائه بازی های زیبا در لیگ قهرمانان آسیا، تیمش را راهی دیدار فینال کرد ولی در نهایت با بدشانسی و به دلیل 2 خطای پنالتی از رسیدن به جام بازماند.

یحیی یا فکری ؛ فاتح دربی کیست ؟

به هر حال دربی می تواند سکوی پرتاب یحیی و تیمش باشد. در سوی مقابل نیز می تواند شکست در این بازی، وضعیت را برای او سخت کند. باید منتظر ماند و دید نتیجه دربی بزرگ روز دوشنبه چه خواهد شد و یحیی گل محمدی و تیمش به رستگاری می رسند یا فکری اولین شکست فصل را به پرسپولیس تحمیل می کند؟

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.