1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » کهکشانی ها به دنبال رکوردشکنی؛ رئال مادرید آماده صعود در تقابل با چلسی

کهکشانی ها به دنبال رکوردشکنی؛ رئال مادرید آماده صعود در تقابل با چلسی

کهکشانی ها به دنبال رکوردشکنی؛ رئال مادرید آماده صعود در تقابل با چلسی

به گزارش زوم اسپورت” رئال مادرید پس از پیروزی آسان مقابل چلسی در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران میهمان استمفوردبریج خواهد بود و شاگردان کارلتو در صورت پیروزی تاریخ‌ساز خواهند شد. تابه‌حال سابقه نداشته هیچ تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بیش از یک بار در لندن از سد چلسی بگذرد و رئال مادرید که فصل گذشته هم پیروزی اعجاب‌انگیزی مقابل شاگردان توخل تجربه کرد، امشب قادر خواهد بود به‌عنوان نخستین تیم تاریخ برای دومین بار در استمفوردبریج از چارچوب بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا پیروزی را جشن بگیرد. هرچند از طرف مقابل، چلسی توانسته در ۵ از ۷ دیدارهای دور حذفی گذشته که بازی رفت را واگذار کرده بود، در بازی برگشت به بازی بازگردد و راهی دور بعد شود اما به نظر شرایط این روزهای چلسی بدتر از آن است که هوادارانش امید به بازگشت مقابل رئال مادرید داشته باشند؛ کم و بیش مشابه با اتفاقی که مقابل دورتموند رخ داد.

کهکشانی ها به دنبال رکوردشکنی؛ رئال مادرید آماده صعود در تقابل با چلسی

کهکشانی‌ها پیروزی را از دست نخواهند داد

به خصوص اینکه رئال در ۱۹ تجربه اخیر، تنها یک مرتبه سابقه داشته بازی دور رفت را با پیروزی با اختلاف بیش از یک گل پشت سر بگذارد و در دور برگشت نتواند از برتری‌اش دفاع کند. آخرین بار رئال مقابل موناکو در فصل ۰۴-۲۰۰۳ پس از برتری قاطع در دور رفت بازی برگشت را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت؛ جایی که کهکشانی‌ها مرحله یک چهارم نهایی را در خانه با برتری ۴ بر ۲  آغاز کردند اما شکست ۳ بر یک در خانه حریف با قانون گل زده بیشتر به‌عنوان میهمان، موناکو را راهی دور بعد کرد و در نهایت تیم فرانسوی به نایب قهرمانی رضایت داد. تیم آنچلوتی  همچون هویت برنده خواه مادرید بلد است چگونه برتری را حفظ کند. آنها ۹ از ۱۱ بازی اخیر لیگ قهرمانان اروپا را با برتری پشت سر گذاشته‌اند؛ به خصوص اینکه هر ۵ تقابل رئال در ادوار گذشته حذفی لیگ قهرمانان با برتری همراه بوده و این برتری‌ها همه مقابل تیم‌های انگلیسی به دست آمده‌اند.

اوضاع چلسی بحرانی‌تر از حد تصور

چلسی اگرچه هر ۲ مسابقه رفت از ادوار گذشته را که با شکست خارج از خانه با اختلاف بیش از یک گل پشت سر گذاشته، موفق به بازگرداندن نتیجه شده (مقابل ناپولی ۱۲-۲۰۱۱ و مقابل پاری‌سن‌ژرمن ۱۴-۲۰۱۳) اما این فصل اوضاع بحرانی آبی‌های لندن، هرگونه امیدواری را به این تیم غیرممکن می‌کند؛ بخصوص اینکه چلسی از ۱۰ بازی خانگی گذشته در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک شکست متحمل شده و آن هم شکست فصل قبل مقابل رئال مادرید بوده است. بنزما که در بازی دور رفت موفق شد بار دیگر مقابل چلسی گلزنی کند، امیدوار است رکوردش مقابل تیم‌های انگلیس در لیگ قهرمانان اروپا را در استمفوردبریج ابتدا به 21 گل برساند و سپس رکوردش را بهبود ببخشد. در تاریخ مسابقات، تنها لئو مسی سابقه به ثمر رساندن گل‌های بیشتری از بنزما مقابل تیم‌های انگلیسی (27) داشته است.

کهکشانی ها به دنبال رکوردشکنی؛ رئال مادرید آماده صعود در تقابل با چلسی

یک شب سخت دیگر در انتظار چلسی

در آن مسابقه که بن‌چیلول هم اخراج شد، آبی‌های لندن برای نخستین بار پس از فوریه 2020 شاهد اخراج یکی از بازیکنان تیم‌شان در لیگ قهرمانان اروپا بودند؛ هرچند 10 از 14 کارت قرمز چلسی در ادوار لیگ قهرمانان اروپا در بازی‌های دور حذفی مقابل صورت بازیکنانش قرار گرفته‌اند و این تیم به همراه یوونتوس رکورددار اخراج بازیکنان در این مسابقات شده است. هوش مصنوعی برای این دیدار اگرچه چلسی میزبان است اما شانس برتری رئال را 40. درصد پیش‌بینی کرده و تنها 33.7 درصد امکان داده چلسی با هر نتیجه‌ای، این دیدار خانگی را پیروز شود. در بازی رفت، رئال مادرید تعداد شوت‌های در چارچوبش به سمت دروازه آریزابالاگا را دو رقمی دید و رکورد چندین ساله شلیک به دروازه آبی‌های لندن در بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را شکست. چلسی که نشان داده در خانه هم مقابل تیم‌های لیگ برتری تحت هدایت لمپارد شانس گلزنی بسیار به حریف می‌دهد، یک شب سخت دیگر را مقابل مهاجمان آماده رئال مادرید پشت سر خواهد گذاشت.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.