1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » نود دقیقه التهاب آور؛ میلان برای بدست آوردن جایگاه اصلی در مصاف با ناپولی آماده

نود دقیقه التهاب آور؛ میلان برای بدست آوردن جایگاه اصلی در مصاف با ناپولی آماده

نود دقیقه التهاب آور؛ میلان برای بدست آوردن جایگاه اصلی در مصاف با ناپولی آماده

به گزارش زوم اسپورت” میلان پس از پیروزی روحیه بخش دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ میهمان ناپولی خواهد بود و امیدوار است با کسب نتیجه دلخواه، پس از ۱۶ سال راهی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود. تیمی که ابتدای ماه موفق شده بود با ۴ گل پارتنوپی را در خانه‌شان در هم بکوبد، حالا امیدهای هوادارانش را نسبت به موفقیت بالاتر برده و در صورتی که میلان بار دیگر موفق به کسب پیروزی مقابل ناپولی شود، پس از لاتسیو تبدیل به دومین تیمی خواهد شد که ناپولی را در یک فصل، ۳ بار در چارچوب رقابت‌های مختلف شکست داده است. آخرین بار بیانکوچلستی در فصل ۹۵-۱۹۹۴ موفق به شکست دادن ناپولی برای سومین بار در طول یک فصل شده بودند. از طرف مقابل ناپولی هم که در ۲ دیدار اخیرش به مدت بیش از ۱۸۰ دقیقه در گلزنی عاجز مانده، اگر در این دیدار هم موفق به عبور از خط دفاعی دوباره ۴ نفره میلان و باز کردن دروازه مانیان نشود، بدترین رکوردش از نظر عدم تجربه گلزنی در بازی‌های متوالی را پس از بیش از یک دهه خواهد شکست.

نود دقیقه التهاب آور؛ میلان برای بدست آوردن جایگاه اصلی در مصاف با ناپولی آماده

یک پای فینال از این مسابقه بیرون خواهد آمد؟

میلان که در سال‌های اخیر موفق شده ۳ بار متوالی ناپولی را در خانه‌اش شکست دهد در صورت برتری چهار باره در خانه ناپولی بهترین روند کسب پیروزی مقابل پارتنوپی را بهتر از هر حریف دیگری از خود برجای خواهد گذاشت.

کابوس تکرار تاریخ

میلان که آخرین بار در فصل قهرمانی ۰۷-۲۰۰۶ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیده بود در شرایطی باید از برتری خفیفش محافظت کند که با قبول شکست در دور برگشت مسابقات پس از برتری در دور رفت بیگانه نیست. پیش‌تر روسونری در یک چهارم نهایی فصل ۰۴-۲۰۰۳ ابتدا مقابل دپورتیوو لاکرونیا با اختلاف ۳ گل پیروزی را تجربه کرده بودند اما در بازی برگشت شانس صعود را از دست دادند و سناریوی مشابهی در یک هشتم نهایی فصل ۱۳-۲۰۱۲ مقابل بارسلونا  برایشان اتفاق افتاد. تاریخ فوتبال اما بیش از آنکه باعث نگرانی هواداران میلان شود، هواداران ناپولی را نگران می‌کند. پارتنوپی در هر ۱۰ تجربه اخیر که بازی رفت مسابقات اروپایی را واگذار کرده‌اند در بازی برگشت از بازگشت به جریان مسابقات عاجز مانده‌اند و آخرین باری که پارتنوپی موفق به یک بازگشت در دور برگشت شدند به فصل ۸۹-۱۹۸۸ از جام یوفا مقابل یوونتوس بازمی‌گردد؛ جایی که در مرحله یک چهارم نهایی، شکست ۲ بر صفر مقابل رقیب ایتالیایی را جبران کرده و در نهایت دستشان به جام قهرمانی مسابقات رسید.

نود دقیقه التهاب آور؛ میلان برای بدست آوردن جایگاه اصلی در مصاف با ناپولی آماده

ارتش روسونری، کابوس ناپل

میلان که بازی دور رفت را به لطف گل بن‌ناصر با برتری به پایان رساند، موفق شد برای ششمین بار در فصل جاری دروازه ناپولی را باز کند؛ بیش از  دو برابر بیشتر از هر تیم دیگری در این فصل مقابل پارتنوپی. ناپولی که این فصل از چارچوب تمامی مسابقات تنها 5 بازی را واگذار کرده است، ۴۰ درصد شکست‌هایش به دست میلان (2) به ثبت رسیده و شاگردان پیولی تنها تیمی بوده‌اند که ناپولی را در فصل جاری بیش از یک بار مغلوب کرده‌اند. در بازی دور رفت اگرچه شانس‌های گلزنی ناپولی از کیفیت بهتری برخوردار بودند اما در نهایت میلان بازی را برنده شد و پارتنوپی با وجود نگرانی از بابت عدم آمادگی اوسیمن، این نگرانی را هم دارند که آندره فرانک زامبو انگیسا و کیم مین جائه محروم خواهند بود و همین موضوع، شانس برتری میلان را بیشتر می‌کند. انگیسا تنها دومین بازیکن تاریخ ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا بوده که از زمین مسابقه اخراج می‌شود و کیم مین جائه به تبع یک کارت زرد بحث‌برانگیز، شانس حضور مقابل میلان را از دست داده است.

نود دقیقه التهاب آور؛ میلان برای بدست آوردن جایگاه اصلی در مصاف با ناپولی آماده

تاریخ را با دستان خودت بنویس!

از طرف مقابل اما بازی ابتدای ماه که با برتری 4 بر صفر میلان همراه بود و روسونری سنگین‌ترین شکست خانگی ناپولی را پس از حدود 23 سال رقم زدند، ناپولتانی شاهد بازی از همه نظر برترِ میلانی‌ها بودند و 8 شوت در چارچوب شاگردان پیولی در آن دیدار، رکورد ایجاد موقعیت مقابل ناپولی در این فصل را شکست. هواداران میلان اگرچه چندان امیدوار نیستند نمایش ابتدای ماه این بار از چارچوب دیدار لیگ قهرمانان تکرار شود اما روسونری نشان داده‌اند در این فصل هر زمان انتظارات از آنها کمتر بوده، عملکرد بهتری داشته‌اند. هوش مصنوعی، شانس برتری میلان در خانه ناپولی را تنها 20 درصد در مقابل 55.5 درصد شانس پیروزی ناپولی مشخص کرده است. باید به انتظار 90 یا شاید 120 دقیقه هیجان‌انگیز در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا شهر ناپل بمانیم؛ جایی که مشخص خواهد شد قرار است دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر رسیدن به نیمه‌نهایی را پس از مدت‌ها دوری تجربه کند یا کاری که مارادونا و یارانش هم از انجام دادن آن عاجز بوده‌اند، سهم اسپالتی و شاگردانش خواهد شد.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.