1403-02-24

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این فصل رکوردهای پله را پاره پاره کردند

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این فصل رکوردهای پله را پاره پاره کردند

به گزارش زوم اسپورت ” در ابتدا ، مسی با زدن 644 امین گل خود برای بارسلونا ، رکورد جدیدی در بیشترین گل برای یک باشگاه ثبت کرد و از 643 گلی که پله با سانتوس به ثمر رساند ، پیشی گرفت. سپس ، فقط برای مالیدن نمک به زخم ها ، رونالدو در نمودارهای گلزنی تمام تاریخ فوتبال توسط پله پیشی گرفت که فوق ستاره پرتغالی برای 758 بار در کارنامه درخشان خود تور دروازه را به لرزه درآورده است.

بنابراین بی شک پله کلاس خود را نشان داده است و معدود نفراتی هستند که فکر می کنند این رکورد در دستان پله است و علاوه بر این ، خود سانتوس با بیان اینکه بهترین بازیکنشان بیش از 1000 باربا پیراهن سفید سانتوس گلزنی کرده است ، آب پاکی را بر دستان این افراد ریخته است و ادعا می کند که مسی رکورد جهانی پله را شکسته است ، اما پله در بیوگرافی اینستاگرام خود با 1238 گل به خود عنوان “گلزن پیشرو در تمام زمانها” را برچسب می زند .

اما اگر بیاییم و 1238 گل پله را موشکافی کنیم در می یابیم که این تعداد گل هم گل هاری رسمی پله است و هم گل های غیررسمی و بازیهای دوستانه پله است و بیش از 500 گل در بازی های غیررسمی به نام خود ثبت کرده است . این درحالی است که رونالدو در بازیهای رسمی خود 759 گل به ثبت رسانده است و مسی نیز 719 گل به ثمر رسانده اما با احتساب گل های این دو بازیکن هم در بازیهای رسمی و هم در بازیهای غیر رسمی کارنامه گل های رونالدو به 808 و مسی به 767 گل می رسد .

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این فصل رکوردهای پله را پاره پاره کردند

این تعداد گل برای مسی و رونالدو در بازیهای دوستانه حتی 10% گل های پله در بازیهای دوستانه نیست و بنظر می رسد که با این امار و ارقام مسی و رونالدو به تعدا گل های پله نمی رسند و با افزایش سن این بازیکنان کمتر بازی می کنند و بیشتر مصدوم می شوند.

با بررسی های انجام شده توسط سایت GIVEMESPORT رونالدو و مسی برای رسیدن به این رکورد باید هرکدام حدود 11 سال دیگر بازی کنند یعنی تا فصل 2030/31 و در این حال ما یک رونالدو 46 ساله و مسی 44 ساله داریم .البته ناگفته نماند که این درصورتی است که مسی و رونالدو در طول این 11 سال باید به طور میانگین در هر سال 40 گل به ثمر برسانند .

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این فصل رکوردهای پله را پاره پاره کردند

بله چنین چیزی به احتمال زیاد اتفاق نمی افتد و تا آن موقع مسی و رونالدو به فوتبال رده چهارم اروپا متوسل می شوند و فقط باید این کارها را به تصورات خود بسپاریم که آیا رونالدو و مسی اگر در دهه های 1950 ، 1960 و 1970 برای سانتوس بازی می کردند ، از این رقم جادویی 1238 عبور می کنند یا خیر.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.