1403-02-24

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » وعده های جذاب بکام؛ چگونه لیونل مسی سر از میامی درآورد؟

وعده های جذاب بکام؛ چگونه لیونل مسی سر از میامی درآورد؟

وعده های جذاب بکام؛ چگونه لیونل مسی سر از میامی درآورد؟

به گزارش زوم اسپورت” حضور لیونل مسی در باشگاه اینترمیامی یکی از شگفتی‌های بازار نقل و انتقالات تابستانی است. در شرایطی که بارسلونا خودش را آماده یک بازگشت بزرگ و باشکوه می‌کرد و یا عربستان سعودی تمایلش را برای جابجایی مرزهای عدد و رقم در فوتبال دنیا، برای داشتن لیونل مسی 36 ساله  رو می‌کرد، لئو به اینترمیامی پیوست تا به غیر از MLS سایر علاقمندان به فوتبال در دنیا را هم شگفت‌زده کند. واضح است که در چنین شرایطی، باید کار مهمی از سوی مسئولان باشگاه اینترمیامی انجام شده باشد تا مسی، یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال، ترغیب شده باشد راهی آمریکا شود. این موضوعی است که خورخه ماس، دست راست دیوید بکام، همکار و شریک او در باشگاه اینترمیامی، در گفت‌وگوی بسیار طولانی که با روزنامه «ال پائیس» اسپانیا داشته به آن اشاره کرده است. ماس در بخشی از این مصاحبه درباره چطور راضی کردن لیونل مسی می‌گوید: «3 سالی بود که با خورخه، پدر لیونل مسی، مذاکره می‌کردیم. خودم اواخر ماه می با او ملاقات کردم. دیوید بکام هم درباره جنبه ورزشی این قرارداد با لئو حرف زده بود. راستش را بخواهید، نمی‌خواستیم هیچ فشاری به مسی وارد کنیم. برای آمدنش به آمریکا، قرارداد با اپل اهمیت بسیار فراوانی داشت.»

خورخه ماس، رئیس باشگاه اینترمیامی، برای آنکه لیونل مسی را تشویق به حضور در MLS آنهم به عنوان یک بازیکن آزاد کند، پیشنهادات زیادی را روی میز گذاشته و نهایتا توانست رضایت فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال را به دست بیاورد. بدیهی است که وقتی پای نقل و انتقال در میان باشد و یک سر آن مستقیما به لیونل مسی مرتبط شود، بحث پول اهمیت زیادی پیدا می‌کند. ارزش کار اینترمیامی وقتی بیشتر مشخص می‌شود که آنها توانستند از سد رقیب تا دندان مسلحی همچون عربستان صعودی عبور کنند. ماس می‌گوید: «قرارداد مسی با اینترمیامی به گونه‌ای است که او سالانه بین 50 تا 60 میلیون یورو درآمد دارد.» البته که این 60 میلیون یورو تمام ماجرا نیست. تیم دیوید بکام مجبور شده برای در اختیار داشتن برنده 7 توپ طلای دنیای فوتبال، امتیازات بیشتری هم به لیونل مسی بدهد. از این جمله می‌توان به داشتن بخشی از سهام باشگاه در پایان دوران حرفه‌ای‌اش اشاره کرد و ۲ موضوع مهم دیگر را هم در نظر داشت. اول اینکه مسی بخشی از عایدی پخش بین‌المللی MLS که در اختیار اپل‌تی‌وی است را دریافت خواهد کرد و بخش قابل توجهی از محل فروش پیراهن‌ تیم را هم به جیب خواهد زد. خورخه ماس در این مورد هم می‌گوید: «اگر فوتبال در آمریکا توسعه پیدا کند، مسی از کنار آن سود می‌برد.»

وعده های جذاب بکام؛ چگونه لیونل مسی سر از میامی درآورد؟

در کنار این موارد، باشگاه اینترمیامی هم قاعدتا از حضور مسی در کنار ستاره‌های دیگری همچون سرخیو بوسکتس و جوردی آلبا سود خواهد برد. خورخه ماس پا را فراتر می‌گذارد و MLS را سهیم این قرارداد می‌داند: «در تاریخ فوتبال، 2 اتفاق مهم در آمریکا افتاده است. اولی حضور پله در نیویورک کوسموس است و دیگری حضور دیوید بکام در سال 2007 در لس‌آنجلس. مسی، ترازی که این ۲ نفر در آمریکا به وجود آورده‌اند را بالاتر خواهد برد. فکر می‌کنم او می‌خواهد رد خودش را در این کشور باقی بگذارد؛ ردی که البته فراتر از فوتبال است.» ماس، نیم‌نگاهی هم به شرایط تیم خودش با حضور لیونل مسی‌ دارد: «پیش‌بینی من این است که تعداد آبونه باشگاه در طول 3 سال، 5 تا 10 برابر شوند. آمریکایی‌ها به طور میانگین به بهترین بازیکنان دنیا علاقه نشان داده‌اند. اینجا شما افراد زیادی را می‌بینید که هوادار منچستریونایتد، رئال مادرید، بارسلونا و غیره هستند. به نظرم شرایط تغییر می‌کند. ما می‌خواهیم مردم، وقتی به فوتبال در آمریکا فکر می‌کنند  به مسی فکر کنند. به نظرم که مسی می‌تواند MLS را تبدیل به ۲ یا سومین لیگ بزرگ دنیا کند.» شاید صحبت‌های ماس فعلا چیزی شبیه به یک رویای شیرین باشد اما کسی که توانسته مسی را به میامی بکشاند، این حق را دارد رویاپردازی هم کند!

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.