1403-02-22

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » پیوند بانوی پیر با کسر امتیاز؛ سقوط آزاد یوونتوس در جدول سری آ

پیوند بانوی پیر با کسر امتیاز؛ سقوط آزاد یوونتوس در جدول سری آ

پیوند بانوی پیر با کسر امتیاز؛ سقوط آزاد یوونتوس در جدول سری آ

به گزارش زوم اسپورت” سال گذشته میلادی تحقیقات گسترده‌ای علیه برخی باشگاه‌های حاضر در سری آ ایتالیا از جمله یوونتوس به دلایلی همچون ثبت جعلی سودهای سرمایه باشگاه در زمینه خرید و فروش بازیکنان، تخلفات عدیده حسابداری، حساب‌سازی‌های جعلی و پرداخت‌های خارج از مبنا و مخفیانه به بازیکنان در دوران همه‌گیری کرونا ویروس، انجام شد و در پی اثبات اتهام یوونتوس، این باشگاه به کسر 15 امتیاز در فصل جاری رقابت‌های سری آ محکوم شد. این کسر امتیاز پس از درخواست تجدید نظر مسئولان باشگاه و گذشت 4 ماه، دوباره به حساب بیانکونری بازگشت تا کادر فنی و بازیکنان از زیر فشار زیاد رها شده و هواداران به امید روزهای بهتری برای باشگاه باشند. بالا آمدن یوونتوس تا رده دوم جدول سری آ و حضور مستقیم در لیگ قهرمانان سال آینده، می‌توانست پایان قابل قبولی برای این فصل پرحاشیه بیانکونری باشد اما تنها یک ماه پس از بازگشت 15 امتیاز، هواداران بانوی پیر شاهد یک سقوط آزاد دیگر از سوی تیم محبوب خود در جدول سری آ هستند!

تصمیم کمیته استیناف؛ کسر مجدد 10 امتیاز!

رفت و برگشت امتیاز به حساب یوونتوس که طی فصل جاری یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فوتبال اروپا لقب گرفته به نظر می‌رسد با رای نهایی کمیته استیناف و تایید دادگاه فدرال و کسر قطعی 10 امتیاز از شاگردان مکس آلگری به نقطه پایانی خود رسیده باشد. ساعات پایانی بعدازظهر دوشنبه، فدراسیون فوتبال ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در پی درخواست تجدیدنظر (در لغو حکم کسر 15 امتیاز از یوونتوس) کمیته استیناف دادگاه فدرال، باشگاه یوونتوس را به کسر 10 امتیاز در جدول فعلی سری آ محکوم می‌کند. با اعمال این حکم در جدول فعلی سری آ، یوونتوس که با 35 بازی و کسب 69 امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت و با پیروزی در دیدار هفته جاری خود می‌توانست خیال خود را تا حدود زیادی از صعود مستقیم به رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا راحت کند، پس از کسر 10 امتیاز، خود را با 59 امتیاز در رده هفتم جدول می‌بیند! هرچند بیانکونری هنوز برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا ناامید نیست اما چنین سقوط آزادی در جدول در روزهای حساس پایانی، شاید تمرکز شاگردان آلگری را آنقدر بهم بریزد که بانوی پیر به جای لیگ قهرمانان، مهمان ناخوانده لیگ کنفرانس اروپا در سال آینده باشد.

مدت‌ها بحث میان کسر 6 تا 9 امتیاز وجود داشت اما با اعلام دادگاه فدرال 10 امتیاز از  امتیازات این فصل بیانکونری کسر شد تا در اولین پیامد خارجی این اتفاق، لاتزیو به لیگ قهرمانان اروپا صعود کند و آرسنال خود را در سید ۲ فصل بعد ببیند. این جلسه امروز در رم برگزار شد و جوزپه چین، دادستان FIGC،  کسر 11 امتیاز را پیشنهاد کرد که نسبت به 9 امتیازی که او در ژانویه 2023 در ابتدا درخواست کرده بود، افزایش داشت. یووه می‌تواند درخواست تجدیدنظر دیگری ارائه کند اما با توجه به آخرین تلاشی که مشخص شد باشگاه ماده 4 را نقض کرده (فیرپلی مالی و انضباط ورزشی) بعید است موفقیت‌آمیز باشد. این سومین بار است دادگاه استیناف فدرال FIGC در مورد این وضعیت تصمیم می‌گیرد. اولین بار در ماه می 2022 بود که در مجموع 11 باشگاه (یوونتوس، ناپولی، جنوا، سامپدوریا، امپولی، پارما، پیزا، پرو ورچلی، پسکارا، نوارا و کیوو) و 61 مدیر همگی با رد اتهام مواجه شدند. با این حال، یووه به تنهایی به دلیل شواهد جدیدی که تحقیقات پلیس پریسما در مورد امور مالی آن‌ها ارائه کرده بود از جمله تماس‌های تلفنی و اسناد شنود شده، حکم خود را در دادگاه تجدید نظر، لغو شده دید. در حکم قبلی،  اگرچه دادستان چین فقط 9 امتیاز جریمه درخواست کرد اما دادگاه تصمیم گرفت 15 امتیاز را کسر کرده و چندین مدیر را محروم کند. یوونتوس در یک درخواست تجدیدنظر در آوریل که ادعا کرد مجازات 15 امتیازی بیش از اندازه است، پیروز شد و آن را به دادگاه استیناف FIGC بازگرداند تا برای بار سوم تصمیم بگیرد.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.