1403-02-29

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » نیوکمپ در تسخیر کهکشانی ها؛ رئال مادرید با ستاره ها بارسلونا را در هم کوبید

نیوکمپ در تسخیر کهکشانی ها؛ رئال مادرید با ستاره ها بارسلونا را در هم کوبید

نیوکمپ در تسخیر کهکشانی ها؛ رئال مادرید با ستاره ها بارسلونا را در هم کوبید

به گزارش زوم اسپورت” در حالی که کم‌تر کسی تصور می‌کرد رئال مادرید مقابل بارسلونا شکست دور رفت خانگی الکلاسیکوی نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا را جبران کند، این تیم با 4 گل به روند 3 شکست متوالی مقابل رقیب دیرینه پایان داد و یکی از بهترین پیروزی‌های تاریخش در نوکمپ را جشن گرفت. هت‌تریک بنزما و گل وینیسیوس، باعث شد رئال مادرید برای اولین بار از می 2008 در یک الکلاسیکو 4 گل بزند و از آن مهم‌تر برای نخستین بار از سال 1963 در خانه بارسا این تعداد گل را به ثمر رساند. بنزما پس از تجربه 43 ال‌کلاسیکو پس از ایوان زامورانو به اولین رئالی زننده 3 گل به بارسلونا در یک بازی تبدیل شد. او در 6 الکلاسیکو اخیر روی 5 گل (3 گل و 2 پاس گل) تاثیر داشته است.

در طرف مقابل بوسکتس با حضور در دهمین الکلاسیکوی جام حذفی اسپانیا به رکورد خوان سگارا، بازیکن سابق تیمش رسید و رکورددار حضور در الکلاسیکوهای جام حذفی در بین بازیکنان حاضر در نبرد دیشب نام گرفت. رئال مادرید فقط یکی از 6 الکلاسیکوی اخیر در خانه بارسا را باخته و اجازه نداد باخت در جدال قبلی در نوکمپ در این بازی هم تکرار شود. به این ترتیب کماکان از مارس 2015 تاکنون رئال 2 بازی متوالی در زمین بارسا را نباخته است.

نیوکمپ در تسخیر کهکشانی ها؛ رئال مادرید با ستاره ها بارسلونا را در هم کوبید

این بازی بازگشت‌های بزرگ رئال در لیگ قهرمانان را به یاد آورد. تیمی که توانست در مجموع بارسلونا را در مجموع چهار بر یک شکست بدهد. جایی که تمام اجزای موفقیت تیم آنچلوتی دست به دست هم دادند و پازل فتح نوکمپ را تکمیل کردند. تیبو کورتوا، سنگربان رئال مادرید مثل همیشه در لحظات کلیدی با مهارهای خود رئال را در بازی نگه داشت تا خط آتش ویران‌گر رئالی‌ها این بار برابر برترین خط دفاعی فوتبال اروپا عقده‌گشایی کرده و سه ناکامی محض در الکلاسیکوهای اخیر را جبران کنند.

رئال که بازی رفت و ال‌کلاسیکو برگشت را به حریف واگذار کرده بود، با رویکردی انتقامی به خانه بارسا آمد و پس از گلزنی وینیسیوس در نیمه اول، آن هم درست بعد از نجات دروازه توسط کورتوا، با پیروزی به رختکن رفت. در شروع نیمه دوم موتور کریم بنزما، مهاجم بی‌نظیر و محبوب رئالی‌ها روشن شد و فوق‌ستاره کهکشانی‌ها با یک هت‌تریک تاریخی در الکلاسیکو جاودانه شد. کریم ابتدا با یک شوت تماشایی دروازه ترشتگن را باز کرد تا کار در دقیقه ۵۰، دو بر صفر شود. هشت دقیقه بعد ستاره رئالی‌ها از روی نقطه پنالتی موقعیت دشت‌شده توسط وینیسیوس را به گل تبدیل کرد تا دیگر کار برای شاگردان ژاوی تمام شود.

نیوکمپ در تسخیر کهکشانی ها؛ رئال مادرید با ستاره ها بارسلونا را در هم کوبید

اما این پایان کار نبود و کاپیتان افسانه‌ای مادریدی‌ها با یک گل دیگر، توپ دریافتی وینیسیوس را گل کرد تا سومین گل خود را به ثمر رسانده و هت‌تریکی ماندگار در نوکمپ و مقابل چشمان ۹۰‌ هزار هوادار حاضر در استادیوم ثبت کند. با این نتیجه تاریخی که بعد از 28 سال رئال را به برتری با اختلاف چهار گل در ال‌کلاسیکو رساند، کهکشانی‌ها حریف اوساسونا در فینال خواهند شد تا بعد از حتمی‌ شدن از دست دادن لالیگا، بخت فتح کوپا برای آن‌ها زنده بماند.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.