1403-02-29

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » این بازی بوی خون می دهد؛ الکلاسیکو این بار سرنوشت ساز و هیجان انگیز تر از قبل

این بازی بوی خون می دهد؛ الکلاسیکو این بار سرنوشت ساز و هیجان انگیز تر از قبل

این بازی بوی خون می دهد؛ الکلاسیکو این بار سرنوشت ساز و هیجان انگیز تر از قبل

به گزارش زوم اسپورت” هر کدام از 2 غول بزرگ فوتبال باشگاهی سرزمین ماتادورها یک عنوان بزرگ را برای رسیدن در این فصل انتخاب کرده و در حال تلاش برای دست‌یابی به آن هستند. رئال مادرید برای لیگ قهرمانان دندان تیز کرده و بارسلونا هم در لالیگا پیش‌تازی می‌کند. آنها برای جام دوم به یکدیگر برخورد کرده‌اند و جام حذفی اسپانیا قرار است معلوم کند کدام یک از 2 قطب الکلاسیکو قادر است در این فصل ظرفیت کسب 2 جام در 2 رقابت بزرگ را برای خودش حفظ کند.

این بازی بوی خون می دهد؛ الکلاسیکو این بار سرنوشت ساز و هیجان انگیز تر از قبل

آبی و اناری‌ها و کهکشانی‌ها امشب در آخرین الکلاسیکوی این فصل پر از الکلاسیکو در برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند تا فینالیست جام حذفی معلوم شود و منازعات رئالی و بارسایی در این فصل از فوتبال باشگاهی اروپا به اتمام برسد. بارسایی‌ها با پیروزی بیرون از خانه در دیدار رفت یک گام بزرگ از رقیب بزرگ خود در رسیدن به فینال جلوتر هستند و رئال می‌آید تا شکست‌های اخیر در مقابل تیم ژاوی را جبران کند.

بارسلونا؛ خانه امن برای تاریخ‌سازی

آنها با وجود حذف از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا و  سپری شدن تعداد زیادی از بازی‌های این فصل در تمام رقابت‌ها فقط یک بار در برابر بایرن مونیخ در نوکمپ شکست خورده‌اند و خانه بارسلونا امن‌ترین نقطه برای شاگردان ژاوی در ماه‌های اخیر بوده است. نوکمپ امروز هم از تیمش یک نمایش خانگی درخشان دیگر برای تداوم روند خوب بازی‌های خانگی این فصلش می‌خواهد. ژاوی نشان داده با وجود سن و سال کمش در عرصه مربیگری هیچ ترسی از تجربه آنچلوتی ندارد و راه بردن تیم او را  به خوبی یاد گرفته است. مرد جوان نیمکت کاتالان‌ها 3 پیروزی متوالی را با تیمش در الکلاسیکو تجربه کرده و از نظر اعتماد به نفس در برابر رقیب سنتی در شرایط ایده‌آلی سپری می‌کند.

این بازی بوی خون می دهد؛ الکلاسیکو این بار سرنوشت ساز و هیجان انگیز تر از قبل

بارسلونا برای رسیدن به فینال جام حذفی و 4 تایی کردن رئال در شکست‌های پی در پی فقط به نیروی هوادارانش در نوکمپ و تداوم فرم خوبش احتیاج دارد. البته بارسایی‌ها حتما بازی آخر رئال و اوج‌گیری مجدد برنده توپ طلا در خط حمله این تیم را هم زیر نظر داشته و می‌دانند حریف با ستاره‌ای به نام بنزما در فرم آماده‌اش قدرتمندتر از گذشته به نوکمپ می‌آید. ضمن اینکه ژاوی و تیمش با انگیزه تاریخ‌سازی برای مسابقه امشب آماده می‌شوند.

رئال مادرید؛ تلاش برای جلوگیری از تکرار فاجعه

کهکشانی‌ها در تمام این سال‌های دور و دراز رقابت با بارسلونا فقط یک بار شاهد 4 شکست متوالی در برابر این رقیب سنتی بوده‌اند. این در حالی است که بارسا با موفقیت در جدال‌های پیشین این بار حمایت هواداران خودی و شور نوکمپ را برای رقم زدن چهارمین برد متوالی و تاریخ‌سازی پشت سر خودش دارد. رئال مادرید امشب نه فقط برای رسیدن به فینال بلکه برای جلوگیری از تکرار فاجعه در مقابل بارسا به خانه این تیم می‌رود و شاگردان آنچلوتی یقینا در این رابطه کاملا توجیه شده‌اند.

این بازی بوی خون می دهد؛ الکلاسیکو این بار سرنوشت ساز و هیجان انگیز تر از قبل

رئال مادرید لیگ را در دستان بارسلونا می‌بیند، سوپرجام را مقابل این تیم از دست داده و این فصل قوهای سپید مادریدی در سیاه‌ترین حالت ممکن قرار خواهد گرفت اگر یک عنوان دیگر را مقابل حریف دیرینه خودشان از دست بدهند. کارلتو و تیمش سراپا انگیزه هستند تا دست پر از نوکمپ به مادرید باز گردند. آنها می‌توانند با موفقیت در دیدار پیش رو باز هم قدرت را در الکلاسیکو را تعدیل کنند‌.

سابقه تیم‌ها

رئال مادرید هر چقدر در سال‌های اخیر در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا موفق بوده در جام حذفی با ناکامی مواجه شده و مشکلات زیادی برای فتح این جام دارد. کهکشانی‌ها در 33 سال اخیر فقط 3 بار موفق به فتح کوپادل‌ری شده‌اند و این آمار کاملا زمینی برازنده لقب آنها نیست. در سوی مقابل اما بارسلونا یکه‌تاز این عنوان نام دارد و فقط در 9 سال گذشته موفق شده 5 بار جام قهرمانی جام حذفی اسپانیا را بالای سر ببرد. آمار و مرور گذشته نشان می‌دهد بارسا برای این جام آماده‌تر از رئال است. در واقع این تنها رقابت بزرگی است که بارسلونا با 31 قهرمانی تعداد قهرمانی‌های بیشتری نسبت به رقیب دیرینه خود در آن دارد. امشب همه چیز برای بارسلونا خانگی به نظر می‌رسد؛ هم زمین مسابقه و هم رقابتی که میزبان آخرین الکلاسیکوی فصل خواهد بود.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.