1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

به گزارش زوم اسپورت” اولین شب از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه و با انجام دو بازی پیگیری شد که در این بازی‌ها، رئال‌مادرید به سختی از چلسی عبور کرد و ویارئال، یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ UCL را رقم زد.

چلسی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در حالی میهمان رئال‌مادرید بود که 6 شب قبل، مقهور درخشش کریم بنزما شده و با شکست 3 بر یک، با کمترین امید به پایتخت اسپانیا سفر کرده بود. در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و از میان 84 تیمی که بازی رفت مراحل حذفی را در خانه باخته بودند، تنها 5 تیم موفق به صعود شده بودند و فقط یک تیم، توانسته بود باخت خانگی با اختلاف 2 گل را در بازی برگشت جبران کند (منچستریونایتد مقابل پاری‌سن‌ژرمن، یک‌هشتم نهایی 19-2018). از سوی دیگر، رئال‌مادرید نیز در 9 بار از 10 مرتبه قبلی که بازی رفت مراحل حذفی را در خانه رقبا برده، موفق به صعود شده و تنها استثنا به یک‌هشتم نهایی فصل 19-2018 و جدال برابر آژاکس بازمی‌گردد (برد 2-1، باخت 1-4).

رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

چلسی که اولین موقعیت مهم بازی را در دقیقه 13 و روی ضربه سر آنتونیو رودیگر خلق کرده بود، دو دقیقه بعد به گل نخست بازی رسید. حرکت ترکیبی بازیکنان چلسی با ضربه تیمو ورنر، توپ را به میسن مونت رساند تا او در حین حرکت و در ورود به محوطه جریمه، با شوت محکم و دقیق پای راست دروازه رئال را باز کند. این اولین گل مونت در فصل جاری لیگ قهرمانان محسوب می‌شد و جالب آن که او، آخرین گلش را در نیمه نهایی فصل گذشته و برابر همین رئال‌مادرید به ثمر رسانده بود. 

آبی‌های لندن که برای اولین بار قدم به سانتیاگو برنابئو می‌گذاشتند، به بازی جسورانه خود ادامه دادند و هرچند در دقیقه 23، این اصابت توپ به سر تیاگو سیلوا بود که مسیر ضربه بنزما را منحرف کرد، اما موقعیت جدی بعدی نیز توسط آنتونیو رودیگر خلق شد؛ مدافع آلمانی که در مقابل برنتفورد با شلیکی از راه دور گلزنی کرده بود، این‌بار نیز شانس خود را از فاصله 25 یاردی امتحان کرد که این ضربه، نفسگیر از کنار دروازه بیرون رفت. 

رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

بازی در نیمه اول با همان یک گل مونت به پایان رسید اما چلسی که دست بردار نبود، در دقیقه 51 همه‌چیز را به تساوی کشاند. در حالی که ضربه پای چپ جیمز در موقعیتی مشکوک (برخورد به پای مودریچ) به کرنر رفته بود، آنتونیو رودیگر کرنر ارسالی مونت را به ضربه سر وارد دروازه کورتوا کرد تا شب درخشان خود را با این گل درخشان‌تر کند. این، اولین گل اروپایی آنتونیو رودیگر محسوب می‌شد. 

در حالی که رئال با شوت والورده روی پاس به بیرون مودریچ (دقیقه 61) فرصت مناسبی برای جبران داشت، شوک بعدی نیز به فاصله دو دقیقه بر پیکره رئالی‌ها وارد شد. حرکت پا به توپ انگولو کانته به سمت محوطه جریمه با پاس او برای مارکوس آلونسو همراه شد و او پس از بلوکه شدن ضربه اول، ضربه دوم را با پای راست به تور کناری دروازه زد تا چلسی برای لحظاتی 3 بر صفر از رئال پیش بیفتد. با این حال، بازبینی VAR نشان داد توپ بعد از برخورد به بدن کارواخال، به مچ دست آلونسو اصابت کرده تا این گل مردود شود. 

رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

کریم بنزما در دقیقه 66 می‌توانست یک گل را جبران کند اما ضربه سر او روی ارسال فرلان مندی، به تیر افقی دروازه اصابت کرد تا از دست رفتن این فرصت، بخت دیگری را برای چلسی به منظور تمام کردن کار در 90 دقیقه فراهم کند؛ اتفاقی که در دقیقه 75 و روی حرکت انفرادی تیمو ورنر رقم خورد.

ورنر پس از دریافت پاس کواچیچ در عمق دفاع رئال‌مادرید، با حرکتی فریبنده کاسمیرو را نقش بر زمین کرد و در ادامه آلابا را نیز فریب داد و ضربه‌اش را پس از برخورد به بدن تیبو کورتوا وارد دروازه رئال کرد تا او نیز همانند مونت، در تقابل‌های هر دو فصل دو تیم موفق به گلزنی شده باشد. چلسی حالا پس از یوونتوس (2018) و آژاکس (2019)، به سومین تیم تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شده که در بازی مقابل رئال در برنابئو با 3 گل از این تیم پیش می‌افتد. 

چلسی در دقیقه 79 و با ضربه سر هاورتز روی ضربه کرنر می‌توانست به گل چهارم هم برسد اما کورتوا دروازه تیمش را نجات داد و تنها چند ثانیه بعد، بازیکن تعویضی رئال اختلاف را دوباره به دو گل رساند. در حالی که ارسال کوتاه کانته توپ را در اختیار رئالی‌ها قرار داده بود، لوکا مودریچ با ارسال بیرون پای راستش به تیر دورتر، رودریگو را میان مدافعان چلسی پیدا کرد تا وینگر برزیلی بدون معطلی و با پای راست، دروازه مندی را فرو ریزد. 

رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

با نزدیک شدن به دقایق پایانی، رئال تیمی بود که تمایل بیشتری به کشاندن بازی به وقت‌های اضافه داشت و این چلسی بود که سعی در زدن گل چهارم قبل از رسیدن به دقیقه 90 داشت. آخرین موقعیت چلسی در دقیقه چهارم وقت‌های اضافه، ضربه پولیسیچ تحت فشار کارواخال بود که از بالای دروازه بیرون رفت. 

بازی با نتیجه 3 بر یک، به وقت‌های اضافه رفت و مطابق انتظار، این رئال‌مادرید بود که با شروع بهتر بازی، به گل دوم و کلیدی رسید. ناهماهنگی کانته و جیمز در کنترل یک توپ، حرکت بازیکنان رئال از جناح راست را به همراه داشت و وینیسیوس در گوشه محوطه جریمه، با ارسالی پشت محوطه شش‌قدم، توپ را به کریم بنزما رساند تا مهاجم فرانسوی با تکرار صحنه‌ای مشابه گل اول بازی استمفوردبریج، گل دوم را به ثمر رسانده و برای اولین بار پس از 96 دقیقه، رئال را پیروز این نبرد (در مجموع) معرفی کند. 

رئال مادرید _ چلسی؛ شبی به یاد ماندنی برای تاریخ با پیروزی کهکشانی ها

در ادامه چلسی موقعیت‌هایی را با ضربات زیاش، هاورتز و جورجینیو ساخت اما هیچ‌یک ثمری نداشت تا چلسی با وجود برتری 3 بر 2، با شکست 5 بر 4 در مجموع دو مسابقه وداعی تلخ با رقابت‌ها داشته و در دفاع از قهرمانی‌اش ناکام بماند. رئال با این نتیجه، برای دهمین بار طی 12 فصل گذشته به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و کارلو آنچلوتی نیز هشتمین صعود خود به نیمه نهایی UCL را جشن گرفت. جالب آن که او در سومین فصل حضور روی نیمکت رئال، توانسته این تیم را برای سومین بار به جمع 4 تیم پایانی رهنمون کند. 

با احتساب چلسی، رئال حالا در هر 5 تقابل آخر با مدافعان عنوان قهرمانی در مراحل حذفی، موفق به حذف کردن این تیم‌ها شده است (دورتموند 1997، منچستریونایتد 2000، بایرن‌مونیخ 2002، بایرن‌مونیخ 2014 و چلسی 2022). حریف رئال در نیمه نهایی، فردا شب و در دیگر مسابقه شهر مادرید میان اتلتیکومادرید و منچسترسیتی تعیین می‌شود. 

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.