1403-02-29

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » جنگ پرز و لاپورتا و واکنش تند باشگاه رئال مادرید؛ ماجرا از چه قرار است؟

جنگ پرز و لاپورتا و واکنش تند باشگاه رئال مادرید؛ ماجرا از چه قرار است؟

جنگ پرز و لاپورتا و واکنش تند باشگاه رئال مادرید؛ ماجرا از چه قرار است؟

به گزارش زوم اسپورت” پرونده نگریرا که بدون شک یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال اسپانیا در چند سال اخیر بوده، هنوز مراحل مورد نیازش را طی می‌کند و درحالی که مشخص نیست بارسلونا در نهایت تبرئه خواهد شد یا مجازاتی علیه‌ش در نظر خواهند گرفت، جنگ لفظی مدیران رئال مادرید و بارسلونا به بالاترین حد خود رسیده است. بارسلونا که هنوز در مظان اتهام نسبت به پرداخت رشوه به نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا در سال‌های اخیر بوده، روز گذشته شاهد سخنرانی مدیرعاملش بود که بیش از همه این روزها تحت فشار قرار گرفته و درحالی که تیمش قهرمانی لالیگا را به زودی به دست خواهد آورد، باید به سوالات حاشیه‌ای خبرنگاران که از قضا مربوط به دوران حضور او هم نیست بارها و بارها پاسخ دهد.

لاپورتا که رسماً اعلام کرده بود از باشگاه‌ها و افرادی که قصد داشتند وجهه بارسلونا را خراب کنند، به‌زودی شکایت و اعاده حیثیت خواهد کرد تا دیگر بدون سند و مدرک علیه بارسلونا ایجاد حاشیه نکنند، روز دوشنبه در صحبت‌هایی جنجالی رسماً به رئال مادرید اعلام جنگ کرد و در پاسخ به بیانیه منتشر شده توسط مدیریت مادریدی‌ها با این مضمون که «در جایگاه شاکی خواهیم ایستاد تا حقوق از دست رفته‌مان در مستطیل سبز همزمان با بازه‌ای که بارسلونا به داوران رشوه می‌پرداخته را بازپس ستانیم»، تیم رقیب را تیم وابسته به حکومت خواند و در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد مدیریت رئال مادرید تا تعیین تکلیف نهایی ماجرا سکوت پیشه کند، این اتفاق رخ نداد و مادریدی‌ها به شکل حاشیه برانگیزتری پاسخ مدیریت باشگاه رقیب را دادند.

جنگ پرز و لاپورتا و واکنش تند باشگاه رئال مادرید؛ ماجرا از چه قرار است؟

لاپورتا چه گفت؟

در ابتدا لاپورتا با حضور در کنفرانس خبری گفته بود: «می‌خواهند به حیثیت ما آسیب بزنند. اما بدون شک هرگز موفق به انجام این کار نخواهند شد. با اطمینان می‌گویم که اگرچه پرونده ربطی به هیئت مدیره حال حاضر باشگاه ندارد، ما برای دفاع از آبروی باشگاه شبانه روز در تلاشیم تا اعاده حیثیت کنیم. بارسلونا در تاریخ پرافتخارش همواره در زمین جوان‌مردانه پیروز شده و همواره در خارج از زمین نیز یک الگوی مناسب برای جهان فوتبال و ورزش بوده است. در این دادگاه، حق را به ما خواهند داد و این را با اطمینان اعلام می‌کنم. برای حرف‌هایم مدرک دارم و جهت‌گیری رسانه‌ها علیه باشگاه ما هرگز اتفاقی نیست. یک جریان مشخص قصد آسیب زدن به باشگاه ما را دارد. باید به یک شخص خاص اشاره کنم: خاویر تباس. این فرد بسیاربی‌ملاحظه، بی‌خاصیت و مغرض بوده که رفتارهایش تنها به وجهه لالیگا و فوتبال داخلی اسپانیا آسیب خواهد زد.

باعث تعجب است که رئال مادرید نیز در این طوفان نفرت‌پراکنی به نوبه خود سهم داشته و هیچکس از باشگاهی که خود در طول تاریخ همواره از داوری‌ها سود برده، انتظار چنین رفتاری را ندارد. آنها در مدت بیش از نیم سده اخیر همواره تیم حکومتی و وابسته به حکومت مرکزی بوده‌اند که در تعیین رئیس فدراسیون گرفته تا رئیس کمیته داوران و حتی داوران بازی‌ها ایفای نقش می‌کردند. تیمی که همه مدیران بلندپایه فدراسیون سابقه همکاری در این باشگاه را داشته‌اند و حکومتی بودنشان اثبات شده است.

جنگ پرز و لاپورتا و واکنش تند باشگاه رئال مادرید؛ ماجرا از چه قرار است؟

ما تا آخرین لحظه برای احقاق حقوق خود تلاش خواهیم کرد تا از وجهه بارسلونا دفاع کنیم. بدون شک غرامتی که در این راه دریافت خواهیم کرد مبلغ بسیار قابل توجهی خواهد داشت. حتی یوفا و الکساندر چفرین هم به این پروژه نفرت‌پراکنی پیوسته و این مرموزانه‌ترین حملات سازمان‌یافته‌ای است که بارسلونا در طول تاریخ با آن مواجه شده است. ما با قدرت، چه در زمین و چه خارج از آن به کارمان ادامه خواهیم داد و از هواداران می‌خواهم متحد بمانند تا از حقوق بارسلونا به بهترین شکل ممکن دفاع کنیم. در این میان، کاری که رئال مادرید انجام داد هرگز در شأن این باشگاه بزرگ نبود و روابط ما بسیار آسیب دیده است. به پرز حق می‌دهم در بحث رقابت این رفتار را انجام دهد اما زمان‌بندی‌اش را دوست نداشتم و باید به انتظار زمان درست برای ورود به ماجرا می‌ماند.»

واکنش تند باشگاه رئال

در این میان، درحالی که پیش‌بینی می‌شد باشگاه رئال مادرید سکوت اختیار کند و به انتظار تعیین تکلیف نهایی پرونده باشد، حساب رسمی باشگاه در فضای مجازی رسماً به صحبت‌های لاپورتا واکنش نشان داد و تلویزیون باشگاه ویدیویی منتشر کرد که در آن خدمات حکومت فرانکو به باشگاه بارسلونا از جمله نجات کاتالان‌ها از ورشکستگی، تعداد قهرمانی‌های بیشتر بارسلونا در حکومت او بر خلاف رئال مادرید، افتتاح ورزشگاه خانگی بارسا به لطف حکومت فرانکو، عضویت افتخاری ژنرال در هیئت مدیره باشگاه، اعطای نشان افتخار و هدیه‌های گران‌قیمت به دیکتاتور سابق اسپانیا توسط مدیران باشگاه و تبعید و بازداشت بسیاری بازیکنان رئال مادرید در طول جنگ داخلی را یادآور می‌شود و در انتهای ویدیو نیز قسمتی از صحبت‌های سانتیاگو برنابئو بازنشر شده که می‌گوید: «اگر ببینم کسی باشگاه ما را به حکومت فرانکو مرتبط و وابسته می‌داند، پدرش را مورد عنایت قرار خواهم داد!»

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.