1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » توخل یا گواردیولا || جنگ تمام انگلیسی ؛ کدام یک شخصیت قهرمانی دارد ؟

توخل یا گواردیولا || جنگ تمام انگلیسی ؛ کدام یک شخصیت قهرمانی دارد ؟

توخل یا گواردیولا || جنگ تمام انگلیسی ؛ کدام یک شخصیت قهرمانی دارد ؟

به گزارش زوم اسپورت ” امشب در معتبر ترین تورنمنت اروپا ، دو تیم منجستر سیتی و چلسی به مصاف یکدیگر می روند . جنگ تمام انگلیسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا یکی از جذابیت های آن است که باید دید اندیشه کدام یک به نتیجه می رسد ؛ توماس توخل آلمانی یا پپ گواردیولا اسپانیایی :

چلسی


چلسی از زمان حضور توخل در دفاع متحول شده است و نقطه قوت این تیم در فینال هم همین نقطه خواهد بود. جایی که مندی درون دروازه خواهد بود البته اگر بتواند از مصدومیتی که در بازی اخیر تیمش نصیبش شد سریع رهایی پیدا کند و در میانه دفاع نیز تیاگو سیلوا مهره ای قابل اتکا برای چلسی خواهد بود. در خط هافبک هم آنها کانته و مانت را دارند.

آنها در خط حمله هم گزینه های زیادی دارند. زیاش، ورنر، پولیشیچ، هاورتس گزینه های این تیم در خط حمله هستند اما مشکل گلزنی دارند و شاید همین موضوع کار را برای آنها سخت کند.چلسی از زمان حضور توخل در دفاع متحول شده است و نقطه قوت این تیم در فینال هم همین نقطه خواهد بود.

جایی که مندی درون دروازه خواهد بود البته اگر بتواند از مصدومیتی که در بازی اخیر تیمش نصیبش شد سریع رهایی پیدا کند و در میانه دفاع نیز تیاگو سیلوا مهره ای قابل اتکا برای چلسی خواهد بود. در خط هافبک هم آنها کانته و مانت را دارند. آنها در خط حمله هم گزینه های زیادی دارند. زیاش، ورنر، پولیشیچ، هاورتس گزینه های این تیم در خط حمله هستند اما مشکل گلزنی دارند و شاید همین موضوع کار را برای آنها سخت کند.

توخل یا گواردیولا || جنگ تمام انگلیسی ؛ کدام یک شخصیت قهرمانی دارد ؟
ترکیب احتمالی چلسی

منچستر سیتی


گواردیولا در فینال ها سابقه خوبی دارد و به ندرت شکست خورده است. او قبلا در دو فینال لیگ قهرمانان بوده و پیروز شده است.آنها در حال حاضر قهرمان لیگ و جام حذفی شده اند و می توانند با فتح لیگ قهرمانان فاتح سه گانه شوند. تیم سیتی هم در خط دفاع بسیار قدرتمند است و زوج دیاس و استونز و حضور ادرسون در خط دفاع باعث شده است تیم ها نتوانند به راحتی به تیم منچسترسیتی گل بزنند.

این تیم در دفاع کناری هم بازیکنان خوبی دارند. نکته مهم این است که تیم گواردیولا بدون مهاجم و با مهاجم کاذب بازی می کند اما باز هم به راحتی گل می زند. فران تورس و محرز می توانند بازیکنانی تعیین کننده برای این تیم باشند.

توخل یا گواردیولا || جنگ تمام انگلیسی ؛ کدام یک شخصیت قهرمانی دارد ؟
ترکیب احتمالی منچسترسیتی

آمار و ارقام


سیتی نهمین تیم انگلیسی است که به فینال لیگ قهرمانان می رسد. ایتالیا و آلمان با 6 نماینده در فینال ها در رده بعدی هستند.

دو تیم تنها چهار گل تا رسیدن به فینال خورده اند. و تنها آرسنال با خوردن دو گل کمتر از این دو تیم گل خورده و به فینال  سال 2006 رسیده است که مقابل بارسایی قرار گرفت که 4 گل خورده بود.

منچسترسیتی بیست و یکمین فینالیست متفاوت لیگ قهرمانان و سومین فینال اولی متوالی بعد از تاتنهام و پاری سن ژرمن است.

 اگر پپ قهرمان شود ششمین مربی خواهد بود که با دو باشگاه متفاوت قهرمان می شود. هاپل، هیتسفیلد، مورینیو، هاینکس، آنچلوتی دیگر مربیان هستند.

گوندوگان تنها بازیکن سیتی است که تجربه بازی در فینال لیگ قهرمانان را دارد. در آن سوی میدان نیز تیاگو سیلوا تنها بازیکن چلسی است که سابقه بازی در فینال لیگ قهرمانان را دارد. کواچیچ با رئال به فینال رسیده اما تعویض استفاده نشده بود.

5 تعویض مجار خواهد بود و اگر کار به وقت اضافه کشیده شود تیم ها می توانند تعویض ششم هم داشته باشند.

توخل یا گواردیولا || جنگ تمام انگلیسی ؛ کدام یک شخصیت قهرمانی دارد ؟
مسیر دو تیم تا فینال لیگ قهرمانان

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.