1403-02-21

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » توخل مقتدرانه آغاز کرد؛ شکست دورتموند مقابل بایرن مورد انتظارترین نتیجه ممکن!

توخل مقتدرانه آغاز کرد؛ شکست دورتموند مقابل بایرن مورد انتظارترین نتیجه ممکن!

توخل مقتدرانه آغاز کرد؛ شکست دورتموند مقابل بایرن مورد انتظارترین نتیجه ممکن!

به گزارش زوم اسپورت” مدرک مربیگری و موفقیت روی نیمکت بایرن مونیخ همواره متقاضیان این مدرک را با یک آزمون جامع ورودی مواجه می‌کند. مردان نیمکت باواریایی‌ها، آنهایی که روزهای خوبی را در این تیم سپری کرده‌اند و موفقیت‌هایی را  به دست آورده‌اند در موارد زیادی در اولین روز یا اولین روزهای کار خود با آزمون سخت و مهمی به نام رویارویی با دورتموند مواجه بوده‌اند. نگاهی به کارنامه سرمربیان موفق مونیخ نشان می‌دهد توماس توخل روی الگوی درستی قدم برداشته و می‌تواند برتری قدرتمند شب گذشته در مقابل دورتموند در اولین تجربه کار خود برای بایرن را کاملا به فال نیک بگیرد و از همین حالا خودش را برای یک قهرمانی اروپای دیگر آماده کند. بایرن مدعی قهرمانی اروپاست، نه به خاطر این که توخل مثل دوران چلسی هدایت این تیم را هم در میانه راه به عهده گرفته، بلکه به این خاطر که سرمربی جدید در اولین گام خود موفق به بردن دورتموند شده است؛ درست مثل یوپ هاینکس و هانسی فلیک!

توخل مقتدرانه آغاز کرد؛ شکست دورتموند مقابل بایرن مورد انتظارترین نتیجه ممکن!

پیش از توخل، بوندس‌لیگا 2 مرد موفق دیگر را روی نیمکت بایرن در اولین روزهای خود یا به عبارت بهتر در اولین روز کار آنها در لیگ با آزمون ورودی رویارویی با دورتموند روبه‌رو کرده بود. یوپ هاینکس اولین تجربه هدایت بایرن مونیخ در لیگ را در برابر دورتموند کسب کرد که این مسابقه با برتری 3 بر یک تیم مونیخی در خانه حریف زردپوش به اتمام رسید. این شروع موفق و این نمره قبولی در آزمون، بعدها و سال‌ها بعد هاینکس را به قهرمانی‌های زیاد و همچنین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا هم رساند.

تا این جای داستان همه چیز می‌تواند شبیه یک اتفاق باشد اما با ورود هانسی فلیک ماجرا جالب‌تر از یک اتفاق ساده به نظر می‌آید. فلیک در هفته یازدهم بوندس‌لیگا هدایت بایرن را به عهده گرفت و در حالی که همه نگران شروع کار او با سخت‌ترین بازی ممکن در لیگ بودند، مرد آلمانی سابق نیمکت باواریایی‌ها با یک نمایش درخشان توسط تیمش، حریف را 4 تایی کرد و آزمون ورودی را با بهترین نمره پشت سر گذاشت. این شروع برای فلیک هم به موفقیت‌های بزرگ و البته قهرمانی اروپا منجر شد. درست مانند دوران فلیک، همه نگران شروع کار سخت توخل برای هدایت بایرن در اولین بازی مقابل دورتموند بودند که این متقاضی جدید هم آزمون ورودی را با نمره قبولی شادی آفرینی برای مونیخی‌ها قبول شد و باواریایی‌ها را به آینده خودش امیدوارتر کرد.

توخل مقتدرانه آغاز کرد؛ شکست دورتموند مقابل بایرن مورد انتظارترین نتیجه ممکن!

با وجود ارزش‌هایی که کارهای فلیک و هاینکس برای بایرن داشت، باید اذعان کرد توخل شاید کار سخت‌تری را به انجام رساند. او سرمربی اخراجی چلسی بود که به جای ناگلزمن روی کار آمده بود؛ ناگلزمنی که تا همین چند هفته پیش کوچک‌ترین صحبتی از رفتنش در اردوی مونیخی‌ها نبود و نسبتا موفق به کارش ادامه می‌داد. ضمن اینکه توخل بایرن را در حالی به مصاف دورتموند برد که رقیب در حساس‌ترین مقطع فصل صدر جدول را از قهرمان مونیخی گرفته بود و با قدرت به تاخت و تاز می‌پرداخت.

توخل هم آزمون ورودی را با نمره قبولی پشت سر گذاشت، هم صدر جدول را پس گرفت، هم به تاد بولی و همکارانش که چلسی را در نیمه دوم جدول اداره می‌کنند، طعنه زد و هم همه هواداران بایرن را به یک قهرمانی اروپای دیگر امیدوار کرد. او شروع ویژه و درخشانی در شغل جدیدش داشت و با رویکردی که از سران بایرن مونیخ می‌شناسیم، احتمالا قدر توخل را بیش از مدیران پاریسی و مدیران عجول چلسی خواهند دانست. شاید باید اعتراف کرد توماس توخل خانه جدیدش را پیدا کرده و می‌تواند روی وفاداری این خانه حساب کند. بایرن به راحتی نیروهای مستعدش را از دست نمی‌دهد و توماس توخل هم با قبولی در آزمون تقابل با دورتموند و با کارنامه موفقش در گذشته استعدادهای خود را به خوبی ثابت کرده است. باید گفت احتمالا بایرن مونیخ و توخل دوران جدید و جذابی را شروع کرده‌اند؛ دورانی به جذابیت برد 4 گله در برابر رقیب سنتی و پس گرفتن صدر جدول در حساس‌ترین شرایط ممکن!

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.