1403-02-29

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » بارسلونا گام نخست را محکم برداشت؛ رئال مادرید، «افتضاح» به معنای واقعی کلمه

بارسلونا گام نخست را محکم برداشت؛ رئال مادرید، «افتضاح» به معنای واقعی کلمه

بارسلونا گام نخست را محکم برداشت؛ رئال مادرید، «افتضاح» به معنای واقعی کلمه

بارسلونا با تک گل کسیه موفق شد رئال مادرید را در خانه مغلوب کند.

به گزارش زوم اسپورت” ال کلاسیکوی دور رفت نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا، پنجشنبه شب از ساعت 23:30 به وقت تهران و به میزبانی سانتیاگوبرنابئو برگزار شد و بارسلونا درحالی که نه لواندوفسکی را در اختیار داشت و نه پدری را در ترکیب می‌دید، با تک گل فرانک کسیه موفق شد رقیب سنتی را از پیش روی بردارد و با خیالی راحت‌تر، دیدار دور برگشت را در نوکمپ میزبانی کند. 

در شبی که سرخیو بوسکتس موفق شد با انجام چهل و  ششمین بازی در ال کلاسیکو، با گذر از رکورد لئو مسی و سرخیو راموس (45) تبدیل به باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت شده و این شانس را خواهد داشت که تا پایان فصل رکوردش را به اندازه 2 بازی دیگر بهبود ببخشد، تیم ژاوی با ارائه یک بازی حساب شده، رئال مادرید را در مقابل چشمان هوادارانش شکست داد تا باز هم نبود رابرت لواندوفسکی، به چشم نیاید و رکورد صددرصد  پیروزی بدون حضور ستاره لهستانی حفظ شود.

بارسلونا گام نخست را محکم برداشت؛ رئال مادرید، «افتضاح» به معنای واقعی کلمه

چهارمین گل به خودی در قرن بیست‌ویکم

اگرچه تک گل بارسلونا روی حرکت فرانک کسیه و نبوغ گاوی به ثمر رسید اما به تبع برخورد توپ به پای ادر میلیتائو و تغییر جهت توپ، گل به خودی به ثبت رسید تا میلیتائو چهارمین بازیکن تاریخ ال کلاسیکو در هزاره سوم لقب بگیرد که دروازه خودی را باز کرده است. نکته جالب توجه اینجاست که پیش از این، فقط یک بازیکن بارسلونا دروازه خودی را باز کرده و آخرین بار رافائل واران در سال 2019، به سود تیم رقیب در ماه فوریه و از چارچوب رقابت‌های جام حذفی گلزنی کرده بود.

رئال پیروزی رفت‌وبرگشت را فراموش کرده!

رئال مادرید که پیش از این 3 از 4 تقابل‌های رفت و برگشت را در مجموع به بارسلونا واگذار کرده و از رقابت‌ها حذف شده بود در این دیدار هم شکست خانگی را پذیرفت تا کار سختی برای بازگرداندن نتیجه در نوکمپ و صعود به فینال داشته باشد. هرچند رئال با بازگشت در خانه رقیب بیگانه نیست و سال 2013 پس از تساوی یک بر یک خانگی، کهکشانی‌ها موفق شدند با کسب برتری 3 بر یک در کاتالونیا، تیم صعود کننده به فینال لقب بگیرند.

بارسلونا گام نخست را محکم برداشت؛ رئال مادرید، «افتضاح» به معنای واقعی کلمه

اول گل بزن و بازنده نباش

بارسا در شرایطی گل نخست دیدار را بر خلاف روند بازی به ثمر رسانده و در نهایت با محافظت از آن، به برتری رسید که در 16 ال کلاسیکوی اخیر، تیمی که گل نخست دیدار را به ثمر رسانده، هرگز بازنده نبوده و از این نظر، تنها 2 بار بازی به تساوی کشیده شده.

توپ برای شما، برد برای ما

در این ال کلاسیکو، رئال مادرید بالاترین میزان مالکیتش در تاریخ ال کلاسیکوها را در یک دهه اخیر تجربه کرد (64.7 درصد) و بارسلونا نه‌تنها کمترین میزان مالکیتش در تاریخ ال کلاسیکوها را به ثبت رساند، بلکه میزان مالکیت 35.3 درصد در این دیدار، کمترین میزان مالکیت آبی‌واناری‌ها در هر دیدار از هر رقابتی در یک دهه اخیر بوده که شب گذشته به ثبت رسید.

بارسلونا گام نخست را محکم برداشت؛ رئال مادرید، «افتضاح» به معنای واقعی کلمه

وعده ما، 17 فروردین

تیم ژاوی با چنگ و دندان از تک گل نیمه نخست محافظت کرد تا پس از انجام بازی از چارچوب لالیگا، شب ششم آوریل (بامداد پنجشنبه 17 فروردین 1402) با دستی بالاتر نسبت به رقیب در دیدار خانگی حاضر شود و به انتظار مشخص شدن دیگر تیم فینالیست میان اوساسونا و بیلبائو باقی بماند. در تاریخ رقابت‌های جام حذفی اسپانیا، بارسلونا با کسب 31 قهرمانی و 42 بار حضور در فینال، پرافتخارترین تیم است و تعداد قهرمانی‌های رئال مادرید از 19 تجاوز نمی‌کند.

جام حذفی، تورنمنت رئال نیست!

نکته اینجاست که تعداد قهرمانی‌های اتلتیک بیلبائو که دور رفت دیگر نیمه‌نهایی را به اوساسونا واگذار کرد، از رئال بیشتر بوده و آنها با 23 قهرمانی و 39 حضور در فینال (برابر با رئال) دومین تیم پرافتخار تاریخ جام حذفی فوتبال اسپانیا هستند. رئال از سال 2014 تاکنون، هرگز قهرمانی در جام حذفی را تجربه نکرده و احتمالاً طلسم عدم صعود آنها به فینال، یک دهه‌ای خواهد شد؛ مگر اینکه شاگردان آنچلوتی بازگشت شگفت‌آوری را در دور برگشت به ثبت برسانند.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.