1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیون سوئیس انجام شد.

به گزارش زوم اسپورت” دقایقی پیش در شهر نیون سوئیس قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به انجام رسید و ۸ تیم باقی مانده در سطح اول تورنمنت قاره‌ای یوفا، رقبای خود را شناختند. به این ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی، پپ گواردیولا به مصاف شاگردان سابقش در بایرن مونیخ می‌رود و رئال مادرید در تکرار دیدار مرحله یک چهارم نهایی فصل پیش مهیای مصاف با چلسی خواهد شد. ناپولی به عنوان مقتدرترین تیم این روزهای سری آ در یک نبرد تمام‌ ایتالیایی از میلان پذیرایی می‌کند و اینتر به مصاف صدرنشین قاطع لیگ پرتغال می‌رود. بعد از برگزاری ۹۶ دیدار دور گروهی و ۱۶ مسابقه دور یک هشتم نهایی و به ثمر رسیدن ۳۴۲ گل (میانگین ۳.۰۵ در هر مسابقه) که آمار خیره‌کننده یک گل در هر ۲۹ دقیقه را رقم زد و بعد از شب‌های پرهیجان و به یادماندنی که داستان این فصل را به اینجا کشاند، حالا باید دید در مراحل پایانی رقابت‌های این فصل چه درام باشکوهی در انتظار ۸ قدرت برتر اروپا خواهد بود. دور رفت مرحله یک چهارم نهایی ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه برگزار می‌شود و دور برگشت یک هفته بعد از آن.

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

قرعه‌کشی در شرایطی آغاز شد که ۳ تیم ایتالیایی و ۲ تیم انگلیسی قادر به گذر از مرحلۀ اول حذفی شده‌بودند و بنفیکا، بایرن مونیخ و رئال مادرید تنها نمایندگان کشورهای خود در این مرحله بودند. مطابق قوانین هیچ شرط محدودکننده‌ای برای قرعه‌کشی وجود نداشت و تقابل تیم‌های هم‌وطن و همگروه بدون مانع به شمار می‌رفت. پاتریک کلایورت، زنندۀ گل پیروزی‌بخش آژاکس در مقابل میلان در فینال فصل ۹۵-۱۹۹۴ لیگ قهرمانان اروپا که به قهرمانی هلندی‌ها منجر شد از میهمانان برنامه قرعه‌کشی بود؛ درست مانند حمیت آلتینتوپ، هافبک سابق بایرن مونیخ، گالاتاسرای و تیم ملی ترکیه که کشورش خرداد ماه سال آینده میزبانی فینال لیگ قهرمانان را به عهده خواهد داشت. مطابق نتایج قرعه‌کشی، برنده بازی منچستر سیتی و بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار رئال مادرید مقابل چلسی می‌رود و ناپولی در سمت دیگر جدول حداقل روی کاغذ کار ساده‌تری برای صعود به فینال خواهد داشت.

کهکشانی‌ها پذیرای چلسی

مدافع عنوان قهرمانی که با تحقیر خانگی لیورپول در تکرار فینال فصل گذشته به این دور صعود کرد، احتمالاً بدترین قرعه برای هر تیمی به شمار می‌رفت‌. کریم بنزما قبل از مراسم قرعه‌کشی گفته‌ بود: «تمام تیم‌های باقی مانده خیلی خوب هستند. در جمع ۸ تیم برتر اروپا حریف کوچک وجود ندارد؛ رویکرد من همیشه این است که صبر کنم و ببینم با کدام حریف روبرو خواهیم شد.» چلسی تا همین ۲ هفته پیش حریف چندان قدرتمندی به شمار نمی‌رفت اما گراهام پاتر کم‌کم تیمش را به اوضاع نسبتاً قابل‌قبولی رساند و آنها با عملکردی مناسب مقابل دورتموند به دور حذفی رسیدند. حالا مسابقه‌ای که در دور حذفی سال گذشته و سال قبل از آن نیز برگزار شده‌ بود بار دیگر تکرار می‌شود.

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

رئال مادرید تا کنون ۷ بار در مقابل چلسی صف‌آرایی کرده که حاصل آن تنها یک پیروزی، ۲ تساوی و ۴ شکست بوده.۲ سال پیش و در مرحله نیمه‌نهایی، گل‌های میسن مونت و تیمو ورنر، چلسی را به برتری شیرین خانگی و صعود به فینال رساند. فصل گذشته چلسی در خانه با ۳ گل بنزما شکست خورد اما در بازی برگشت تا یک قدمی بازگشت هم پیش رفت؛ هرچند باز هم کریم بنزما در وقت‌های اضافه تکلیف کار را به نفع میزبان تغییر داد. کارلو آنچلوتی در مقابل یکی از تیم‌های سابقش قرار گرفت که البته با توجه به سابقه مربیگری او در چلسی، میلان، ناپولی و بایرن، این اتفاق چندان هم نامحتمل و خاص نبود!

یک جدال تمام ایتالیایی

روسونری که بعد از سال‌ها بار دیگر به مراحل پایانی لیگ قهرمانان صعود کرده در این مرحله به مصاف ناپولی خواهد رفت. شاگردان اسپالتی که با ایجاد اختلاف خیره‌کننده در آستانه قهرمانی رقابت‌های فصل جاری سری آ قرار دارند، همزمان با درخشش در لیگ داخلی برای نخستین بار در تاریخ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده‌اند و حالا با پیروزی در مقابل سرخ‌وسیاه‌ها به جمع ۴ تیم برتر می‌رسند. پیوتر زیلنسکی قبل از قرعه‌کشی گفته‌ بود: «ما می‌توانیم در مقابل هر حریفی به خوبی بازی کنیم. دیگران باید از روبه‌رو شدن با ما بترسند.»

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

گواردیولا در مونیخ

شاید جذاب‌ترین تقابل این مرحله رویارویی بایرن مونیخ و منچستر سیتی باشد. منچسترسیتی برای صدرنشینی در گروه هفتم چندان به دردسر نیفتاد. با این که گل پیروزی‌بخش دیدنی هالند آنها را از مخمصه دورتموند بیرون کشید و بازی بدون گل  10 نفره مقابل کپنهاگن چندان جذاب نبود اما عملکرد خیره‌کننده هالند در بازی برگشت مرحلۀ یک هشتم نهایی با به ثمر رساندن ۵ گل مقابل لایپزیش بار دیگر آتش تند سیتیزن‌ها برای رقابت‌های این فصل را نمایان کرد. از سوی دیگر باواریایی‌ها هم بی‌نقص و فوق‌العاده به سوی کسب قهرمانی پیش می‌روند.

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

پیروزی در هر ۸ مسابقه این فصل لیگ قهرمانان از جمله ۲ مسابقه مقابل تیم پرستارۀ پاریس که مهره‌های اصلی فینال جام جهانی را در ترکیب داشت نشان داد بایرن مونیخ برای بازگرداندن شکوه همیشگی در لیگ قهرمانان آماده است. ۶ مسابقه اروپایی پیشین دو تیم همه در دور گروهی انجام شده و با ۳ پیروزی برای هریک از طرفین به پایان رسیده. هت‌تریک آگوئرو در مقابل مونیخی‌ها از خاطرات فراموش‌نشدنی هواداران آبی آسمانی‌پوش است.

بهترین قرعه برای اینتر؟

اینتر میلان مطابق قرعه‌کشی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بنفیما خواهد رفت؛ حریفی که روی کاغذ آسان‌ترین رقیب در این دور به شمار می‌رفت؛هرچند به تعبیر آنچلوتی احتمالاً گرگی با لباس میش در انتظار نراتزوری باشد. ۳ مسابقه پیشین 2 تیم با ۲ پیروزی برای اینتر و یک تساوی به پایان رسیده. هرچقدر اینتر در لیگ داخلی با ثبت ۸ شکست عملکرد متزلزلی به جا گذاشته، در رقابت‌های اروپایی این فصل با صعود از کارهای که شامل بایرن و بارسا هم بود و 2 عملکرد محکم و باصلابت مقابل پورتو در مرحله یک هشتم نهایی بدون نقص به کار خود ادامه می‌دهد. اینتر ۵۸ سال پیش دومین جام اروپایی خود را با برتری یک بر صفر مقابل بنفیکا در سن سیرو جشن گرفت و برای بازیابی خاطرات شیرین دهه ۶۰ آماده می‌شود.

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ از بازگشت گواردیولا به مونیخ تا جدال تمام ایتالیایی

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.