1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » پی اس جی 1_0 رئال مادرید؛ امباپه جنگ بزرگ را به سود پاریسی ها درآورد

پی اس جی 1_0 رئال مادرید؛ امباپه جنگ بزرگ را به سود پاریسی ها درآورد

پی اس جی 1_0 رئال مادرید؛ امباپه جنگ بزرگ را به سود پاریسی ها درآورد

به گزارش زوم اسپورت” شب گذشته در مهم ترین بازی هفته، دو تیم پاری سن ژرمن و رئال مادرید در ورزشگاه خانگی پاریسی ها، پارک د پرنس به مصاف یکدیگر رفتند. همانطور که انتظار می رفت بازی کاملا جذابی را شاهد بودیم که بازی هر دو تیم کلاس بسیار بالایی داشت که در ادامه می خواهیم به صورت فنی به تحلیل بازی و اتفاقات مهم آن بپردازیم:

نیمه اول؛ اوج خودنمایی ستاره های میزبان

سوت بازی که زده شد اتفاقات مهم بازی نیز شروع شد. فوق ستاره های تیم میزبان با گردش توپ های بالا و هوش و حواس کامل و تسلط بسیار بالا نسبت به بازی توانستند مالک بازی شوند. بُعد اصلی حملات پاریسی ها مارکو وراتی توپ را از دفاع به زمین حریف انتقال می داد و وظیفه گردش توپ بر دوش او بود.

پی اس جی 1_0 رئال مادرید؛ امباپه جنگ بزرگ را به سود پاریسی ها درآورد

بیشتر توپ های بازیکنان پاری سن ژرمن به کیلیان امباپه ختم می شد؛ چراکه ستاره فرانسوی پی اس جی توان بالایی در حفظ توپ داشت و سرعت بالای او کار مدافعان رئال مادرید را سخت می کرد. امباپه چند بار سعی کرد دروازه کهکشانی ها را تهدید کند اما موفق به گلزنی نشد. آنخل دی ماریا که هجوم در سمت راست پاری سن ژرمن را در اختیار داشت زیاد نفوذ انجام نمی داد و بیشتر سعی می کرد توپ را برای مهاجمان تیمش ارسال کند.

لیونل مسی اما مثل همیشه در نقش بازیکن آزاد بازی را پیش برد. او بیشتر سعی داشت در پشت محوطه جریمه حریف حضور یابد و آنجا به گردش توپ بپردازد اما مدافعان رئال مادرید این بازیکن را به خوبی آنالیز کرده بودند و عملا نگذاشتند خطری برایشان ایجاد کند.

نیمه دوم؛ رئال مادرید به خود آمد، امباپه گل زد

در شروع نیمه دوم تیمی که تغییر کرد رئال مادرید بود. آنها در نیمه اول انسجام کافی را نداشتند و فقط توانستند یک شوت به سمت دروازه پاریسی ها بزنند؛ اما در نیمه دوم کهکشانی ها از لحاظ تاکتیکی توانستند موقعیت خود را حفظ کنند و میانه میدان را بی اختیار نگذاشتند. گردش توپ توسط هافبک ها انجام شد اما هافبک های پی اس جی نیز موقعیت خود را در میانه میدان از دست ندادند؛ به نوعی جنگ میانه میدان بین دو تیم بود که تیم برتر را مشخص می کرد.

امباپه همانند نیمه اول نفوذ های بسیاری روی دروازه رئال مادرید انجام داد و آنقدر بازیکنان رئال مادرید را اذیت کرد تا توانست تیمش را صاحب یک ضربه پنالتی کند. طبق معمول این مسی بود که ضربه پنالتی را می زد و این بار پنالتی را آن گونه که باید نزد و کورتوا پنالتی اش را گرفت. این پنالتی روحیه رئالی ها را بالا برد و آنها توانستند صاحب چند موقعیت خوب بشوند اما به گل نرسیدند.

پی اس جی 1_0 رئال مادرید؛ امباپه جنگ بزرگ را به سود پاریسی ها درآورد

مشخصه بازی رئال مادرید و کارلو آنچلوتی این بود که بتوانند حداقل امتیاز را بگیرند. به این دلیل که این فصل قانون گل زده در خانه حریف حذف شده است، گل نخوردن شاید بهتر از گل زدن در خانه حریف بود. کارلتو و تیمش تا دقایق آخر به آنچه که می خواستند رسیدند اما امباپه بالاخره زهرش را ریخت و با جا گذاشتن مدافعان و یک ضربه تمام کننده دروازه سفید پوشان را دقیقه آخر بازی باز کرد.

بازی در ورزشگاه پارک د پرنس پاریس با نتیجه یک بر صفر به نفع پاری سن ژرمن تمام شد اما بازی برگشت، مشخص کننده تیم صعود کننده به مرحله بعد است؛ جایی که مادریدی ها باید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو تیم حریفشان را شکست بدهند تا به مرحله بعدی صعود کنند.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.