1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

به گزارش زوم اسپورت ” دیشب بار دیگر به ما ثابت شد که فوتبال فقط یک ورزش نیست ، بلکه ورزشی است فراتر از ورزش ها ؛ روز گذشته دو بازی جذاب و مهیج از یک هشتم نهایی مسابقات یورو برگزار شد که هر دو آنها چهره ای متفاوت و واقع گرایانه از نقطه مشترک فوتبال و زندگی به ما نشان دادند .

شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

اسپانیا – کرواسی

دیدار اسپانیا و کرواسی که تقریبا انتظار بازی جذاب و پر گلی از سوی همه پیش بینی می شد اما نه به اون جذابیت و پر ماجرایی که اتفاق افتاد . اسپانیا بازی رو خوب شروع نکرد و اونای سیمون در یک اشتباه بچه گانه گل به خودی زد ؛ گل به خودی ای که می توانست باعث ریزش روحیه ماتادور ها شود .

اما آنها سریع به بازی برگشتند و حتی با اختلاف دو گل از رقیبشون جلو افتادند . یک کامبک قدرتمند از یک تیم قدرتمند ؛ دقیقه 85 بود و عملا کار کرواسی با یورو 2020 تمام شده بود اما … اما نه ! گللللل برای کرواسی . کمی دیر بود اما کرواسی می توانست به بازی … گلللل . تمام ، کرواسی به بازی برگشت ، فقط و فقط در 8 دقیقه .

شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

انگار اسپانیایی ها کمی بازی را ول کرده بودند اما این دو گل و مساوی شدن بازی بهشون برخورد . بازی که به وقت اضافه کشیده شد در 10 دقیقه اول وقت اضافه دو گل به ثمر رساندند و عملا کرواسی را هد شات کردند . بله انگار این بار واقعا کار کرواسی تمام شده بود و سوت پایان بازی باعث شد تا ماتادور ها با سختی فراوان با نتیجه 5 بر 3 حریفشان را از گردانه مسابقات حذف کنند .

فرانسه – سوئیس

تیمی که همه 70 درصد احتمال قهرمانی اش را می دهند از سوئیسی که به عنوان تیم سوم صعود کرده است می بازد؟ این را باید از فرانسوی ها بپرسید . بازیکنان فرانسه با توجه به نتایح بازی های قبلی کمی ترس داشتند ، این ترس از بازی چک و هلند و بازی کرواسی و اسپانیا گرفته شده بود .

سخت می شد گفت که این سوئیس بود که گل اول بازی را به ثمر رساند ؛ مگر می شود سوئیس در برابر قهرمان جهان با اعتماد به نفس کامل بازی را در دست بگیرد . این سوال را خود بازیکنان فرانسه هم داشتند و همین بود که یک پنالتی تقدیم سوئیسی ها کردند . اما لوریس بار دیگر نشان داد که یک کاپیتان واقعی است و پنالتی را گرفت ؛ این بود که خروس ها به خودشان آمدند و با خودشان گفتند ما واقعا بهترین تیم جهان هستیم . همین شد که کریم بنزما در فاصله 2 دقیقه دو گل به ثمر رساند !!

شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

خدای من مگر می شود یک تیم در فاصله دو دقیقه از تیم بازنده تبدیل به تیم برنده شود؟ حال باید این را از سوئیسی ها بپرسید ؛ چی شد که یهو همه چی به هم ریخت . تیر خلاص رو اما پل پوگبا در دقیقه 75 به قلب سوئیسی ها زد ؛ شوت فوق العاده ای که دقیقا باید به جایی که می رفت ، رفت .

اما سوئیسی ها یاد بازی کرواسی و اسپانیا افتادند .. اگر کرواسی توانست ، ما هم میتوانیم . همین جمله با مدیریت پتکوویچ در کنار زمین و ژاکا در داخل زمین به نتیجه رسید . بله ، سوئیس به بازی برگشت و بازی رو به وقت اضافه کشید . بازی که به وقت اضافه رفت سوئیسی ها کمی عقب نشستند تا بتوانند بازی را کنترل کنند ؛ و در این کار موفق شدند .

شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

بازی به ضربات پنالتی رفت .. هر دو سرمربی با بازیکنان خود صحبت کردند و بعد از اینکه به نتیجه رسیدند به تماشای ضیافت پنالتی ها رفتند . همه بازیکنان ضرباتشان را خوب زدند تا اینکه کیلیان امباپه ثابت کرد که بزرگان فوتبال هم اجازه دارند اشتباه کنند . یان سومر پنالتی امباپه رو گرفت و تماااام … فرانسه با مسابقات یورو 2020 وداع کرد ، در مرحله یک هشتم نهایی و آن هم در مقابل سوئیس !!

شب جنون فوتبال ؛ بی دلیل نیست که به آن هنر هشتم می گویند

این دو بازی بار دیگر به ما ثابت کردند که فوتبال ورزش نیست ، یک هنر است آن هم هنر هشتم . اگر کسی به شما گفت که چرا و چیه این فوتبال؟ حتما و حتما این دو بازی را به او نشان دهید ، از ناخن جویدن هواداران هنگام اضطراب و نگرانی تا پرت کردن لباس هایشان از خوشحالی … این است فوتبال .

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.