1403-02-25

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » سوپرکاپ اروپا؛ سویا طعمه ای برای افزایش جام های آقای نابغه به همراه منچسترسیتی

سوپرکاپ اروپا؛ سویا طعمه ای برای افزایش جام های آقای نابغه به همراه منچسترسیتی

سیتیزن‌ها برای بردن چهارمین جام سال 2023 متخصص لیگ اروپا را در پیش دارند
سوپرکاپ اروپا؛ سویا طعمه ای برای افزایش جام های آقای نابغه به همراه منچسترسیتی

به گزارش زوم اسپورت” این بار قرعه به نام پایتخت یونان افتاده و آتن میزبان رقابتی است که تداعی جام‌های قدیمی قاره سبز را می‌کند. دیدار سوپرجام میان تیم‌های منچسترسیتی به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و سویا به عنوان قهرمان لیگ اروپا با نام و شکل برگزاری‌اش علاقه‌مندان به فوتبال را به یاد جام‌های قدیمی بین المللی در اروپا نظیر جام برندگان جام می‌اندازد. یوفا می‌خواهد قهرمان قهرمانانش را بشناسد و این سنت قدیمی هنوز هم پابرجاست. آنها قهرمان 2 جام معتبر را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهند تا یک جام دیگر را به تیم برنده این مسابقه اهدا کنند. شاید تا یک دهه پیش لیگ اروپا و قهرمانش حرف چندانی در مقابل برنده لیگ قهرمانان نداشتند اما وقتی بدانیم سویا در رقابتی قهرمان شده که بارسلونا، منچستریونایتد و بسیاری دیگر از تیم‌های صاحب‌نام در آن حضور داشتند، هم اهمیت لیگ اروپا بیشتر می‌شود و هم حساسیت سوپرجام بالاتر می‌رود و مسابقه امروز را تبدیل به یک دیدار پر هیجان و جذاب می‌کند. اروپا منتظر است تا آتن قهرمان قهرمانانش را از میان سیتی و سویا انتخاب و معرفی کند.

سابقه رقابت؛ در اختیار اسپانیایی‌ها

2 تیم بارسلونا و رئال مادرید هر کدام با 5 قهرمانی در سوپرجام اروپا بیش از دیگر باشگاه‌های اروپایی برنده این عنوان شد‌ه‌اند. البته میلان هم با 5 قهرمانی در کنار رئال و بارسا قرار می‌گیرد اما آنچه در این باره حائز اهمیت جلوه می‌کند، رکورد دار بودن تیم‌های اسپانیایی است. نمایندگان لالیگا تاکنون 16 بار موفق به بردن سوپرجام شده‌اند و با اختلاف قابل قبولی از رقبای خود در دیگر نقاط قاره سبز در این زمینه جلوتر هستند. لیگ انگلیس 9 بار برنده این مسابقه را معرفی کرده و امشب شاهد تقابل سیتی و سویا برای برگزیدن هفدهمین قهرمان اسپانیایی یا دهمین قهرمان انگلیسی خواهیم بود. این عنوان هم‌اکنون در اختیار رئال مادرید است که فصل گذشته با پیروزی برابر فرانکفورت برنده سوپرجام باشگاه‌های اروپا شده بود. آخرین باری که سوپرجام بیش از یک سال در یک کشور مانده بود به قهرمانی‌های پی در پی رئال مادرید در سال‌های 2016 و 2017 و متصل شدن آن به قهرمانی اتلتیکو مادرید در سال 2018 باز می‌گردد. منچسترسیتی و سویا هم از نظر سابقه حضور در چنین رقابتی تاریخچه متفاوتی را رقم زده‌اند.

سوپرکاپ اروپا؛ سویا طعمه ای برای افزایش جام های آقای نابغه به همراه منچسترسیتی

منچسترسیتی؛ سیر ادامه‌دار اولین‌ها

اولین‌ها همیشه می‌توانند جذاب، به یاد ماندنی، الهام‌بخش و تاریخی باشند. اولین پیروزی، اولین قهرمانی، اولین موفقیت و اولین‌های دیگری که بخش مهمی از خاطرات یک تیم فوتبال را رقم می‌زنند در این سال‌های درخشش و ترقی منچسترسیتی به وفور محقق شده‌اند. آنها فصل گذشته اولین قهرمانی تاریخ باشگاه خود در لیگ قهرمانان را به دست آوردند و همچنین اولین 3گانه تاریخ باشگاه را  رقم زدند. بدون تردید سیتی و پپ در تکاپوی ثبت اولین قهرمانی در سوپرجام و توسعه 3 گانه خود به 4گانه در سال 2023 هستند. سیر ادامه‌دار اولین‌های منچسترسیتی به ایستگاه سوپرجام رسیده و آنها امیدوارند با همان انرژی که منجر به فتح 3 گانه شد، سویا را در دیدار سوپرجام هم شکست دهند. باخت سیتی در سوپرجام انگلیس آن هم در مقابل آرسنال که رقیب قهرمانی این تیم به شمار می‌رود، ضربه روحی سنگینی بر پیکره تیم گواردیولا بود و او و شاگردانش یقینا در تدارک فراموش کردن شکست در مقابل آرسنال با پیروزی در سوپرجام اروپا خواهند بود.

این اولین حضور سیتی در چنین رقابتی به شمار می‌رود و تاریخ این باشگاه منتظر ثبت اولین‌های مهم دیگری در آتن است. احتمالا تالار افتخارات باشگاه منچسترسیتی برای این عنوان جدید، محل مناسبی را در نظر گرفته و آنها برای کسب روحیه مثبت و مضاعف در مسیر موفقیت و رسیدن به یک اولین مهم‌تر به جدال با سویا می‌پردازند. اولین موضوع مهم، ثبت چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر است که سیتی را در تاریخ فوتبال انگلیس جاودانه خواهد کرد. رقابت امروز شاید نقطه شروعی برای پپ و تیمش در مسیر موفقیت در کسب چهارمین قهرمانی متوالی نام بگیرد. نابغه نیمکت منچسترسیتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از مسابقه با جدیت و قاطعیت گفته است: «ما می‌خواهیم این فرصت را از آن خود کنیم»!

سوپرکاپ اروپا؛ سویا طعمه ای برای افزایش جام های آقای نابغه به همراه منچسترسیتی

سویا؛ کوله‌باری از تجربه

تیم همیشه قهرمان لیگ اروپا در قیاس با رقیب امشبش کارنامه‌ای مملو از تجربه حضور در سوپرجام اروپا را دارد. سویا تاکنون 6 بار به این رقابت راه پیدا کرده و امشب شاهد هفتمین تجربه حضور خود در سوپرجام اروپاست. البته آنها از 6 فرصت قبلی فقط یک بار موفق شدند برنده این مسابقه نام بگیرند اما تجربه سویا و جاه‌طلبی این تیم ثابت می‌کند سیتی کار راحتی برای قهرمانی نخواهد داشت. نکته حائز اهمیت در رابطه با تجربه سویا از سوپرجام این است که تجربیات آنها از حضور در این رقابت به سال‌های دور باز نمی‌گردد و در همین 2 دهه اخیر، سویا تبدیل به پرافتخارترین تیم لیگ اروپا و یکی از با تجربه‌ترین تیم‌های دیدار سوپرجام شده است. مندیلیبار روی نیمکت سویا دوست ندارد تیمش فرصت کسب یک جام دیگر با بردن یک مسابقه را از دست بدهد و یقینا سویا مطابق گفته‌های سرمربی تیمش در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی بدون توجه به آمار سیتیزن‌ها به میدان می‌آید. آنها اگر در نسخه لیگ اروپای خود باشند، هر کار غیرممکنی را انجام خواهند داد. سویا و سرمربی‌اش فقط باید تصور کنند در لیگ اروپا هستند و با رسیدن به این باور، کارهای سخت و بزرگ برای نماینده اسپانیا آسان و انجام‌شدنی خواهند شد.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.