1403-02-31

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » تکراریِ سال های اخیر اروپا؛ مدافع عنوان قهرمانی در مقابل آبی های لندن

تکراریِ سال های اخیر اروپا؛ مدافع عنوان قهرمانی در مقابل آبی های لندن

تکراریِ سال های اخیر اروپا؛ مدافع عنوان قهرمانی در مقابل آبی های لندن

به گزارش زوم اسپورت” به ثمر رساندن 14 گل در 4 دیدار و دریافت تنها 3 گل، ثمره عملکرد مدافع عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپای فصل جاری مقابل تیم‌های بریتانیایی بوده است. تیمی که 2 مرتبه سلتیک را در دور گروهی در هم کوبیده و کار چلسی را در آنفیلد یک سره کرده است، حالا برای صعود به نیمه‌نهایی چلسی را پیش رو دارد که یکی از بحران‌زده‌ترین تیم‌های فوتبال انگلیس تا بدین مقطع فصل بوده و بدترین تجربه‌اش در هزاره سوم را پشت سر می‌گذارد.

اگرچه چلسی از 7 دیدار اروپایی مقابل رئال مادرید تنها یک بازی را واگذار کرده و رئال مادرید نیز از 10 بازی اخیر در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بازی را با شکست به اتمام رسانده اما امشب از ساعت 22:30 به وقت تهران، تیم‌ها برای سومین فصل متوالی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و درحالی که یک بار چلسی مسیرش را تا قهرمانی ادامه داده و بار دیگر شاگردان کارلتو جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند، چلسی خسته‌تر از آن به نظر می‌رسد که آخرین اپیزود این سه‌گانه جذاب را یارای رقابت داشته باشد.

تکراریِ سال های اخیر اروپا؛ مدافع عنوان قهرمانی در مقابل آبی های لندن

اولین شکست مقابل مدافع عنوان قهرمانی؟

چلسی که فصل گذشته به نظر کار را در بازی رفت تمام کرده بود و در بازی برگشت نیز تا دقایق پایانی دیدار تیم صعود کننده به مرحله بعد به حساب می‌آمد، این فصل بار دیگر فرانک لمپارد را به‌عنوان سومین سرمربی فصل پس از توماس توخل و گراهام پاتر روی نیمکت تیم می‌بیند و در طرف مقابل میدان، مرد ایتالیایی متخصص فتح لیگ قهرمانان نمی‌خواهد رویای دفاع از عنوان قهرمانی را شاید در آخرین فصل سرمربی‌گری در سانتیاگوبرنابئو، در این مرحله به دست چلسی بحران‌زده پایان یافته ببیند. هرچند اندک اما چلسی نیز امیدوار به ادامه روند شکست‌ناپذیری مقابل مدافعان عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. آبی‌های لندن در فصول اخیر 6 مرتبه با تیم‌هایی مواجه شده‌اند که لقب مدافع عنوان قهرمانی را یدک می‌کشیدند اما در هر 6 تقابل، شکست ناپذیر باقی مانده‌اند.

ایتالیاییِ انگلیسی کُش

چلسی که از 9 تقابل اخیرش با تیم‌های اسپانیایی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بازی را واگذار کرده، مردی را به‌عنوان سرمربی رقیب مرحله یک چهارم نهایی در فصل جاری روی نیمکت حریف می‌بیند که از 18 تقابل رفت و برگشت مقابل تیم‌های انگلیسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، همه را با موفقیت به اتمام رسانده و 3 قربانیِ اخیرش در این مسیر، لیورپول، چلسی و منچسترسیتی بوده‌اند. در بازی برگشت فصل گذشته مقابل چلسی، این آبی‌های لندن بودند که به میزبانی سانتیاگو برنابئو شانس‌های گلزنی بیشتری داشته و در اکثر دقایق دیدار نبض بازی را در دست گرفته بودند اما معجزه کریم بنزما، هویتِ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا و کاریزمای کارلتو، این اجازه را به شاگردان توخل نداد تا طعم صعود پس از پیروزی در پایتخت اسپانیا را بچشند.

تکراریِ سال های اخیر اروپا؛ مدافع عنوان قهرمانی در مقابل آبی های لندن

کریم، مرد بازی‌های بزرگ

در آن دیدار، رئال که پس از برتری 1-3 در بازی رفت به میزبانی استمفوردبریج به دنبال یک بازی نچندان برتر میزبانی از آبی پوشان را تجربه می‌کرد، با 3 گل تا 10 دقیقه مانده به پایانی دیدار از میزبان عقب افتاده بود اما گل رودریگو همه معادلات را بر هم زد و این کریم بنزما بود که حکم شکست مدافع عنوان قهرمانی در آن دیدار را امضا کرد. چلسی در آن دیدار پس از 54 سال تبدیل به دومین تیم پس از منچستریونایتد شده بود که 3 گل در سانتیاگو برنابئو به رئال مادرید می‌زند اما در نهایت بر خلاف شیاطین سرخ، چاره‌ای جز باخت نداشت. آن فصل کریم بنزما که یک نفره پاریس را هم از دور مسابقات کنار زده بود، در خانه چلسی تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد که در خانه چلسی 3 مرتبه دروازه این تیم را باز می‌کند و پس از کریس رونالدو، لیونل مسی و لوئیس آدریانو چهارمین بازیکن تاریخ این مسابقات لقب گرفت که هت‌تریک‌های متوالی را به ثبت می‌رساند.

شگفتی‌سازی یا شکست آبرومندانه؟

گل سوم بنزما در آن دیدار، باعث شد کریم رکورد 10 گله ژوست فونتن در یک فصل از لیگ قهرمانان اروپا را به‌عنوان بهترین بازیکن فرانسوی بشکند و تا پایان مسابقات عملکردش را به 15 گل بهبود یافته دید. ضمن اینکه هر 10 گل پایانی بنزما در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا مقابل رقیبان انگلیسی در فاصله کمتر از یک ماه به ثمر رسیده بود. در این دیدار، چلسی برخلاف رئال مادرید پس از تجربه تنها یک برد از 5 بازی اخیر پا به میدان می‌گذارد و رئال نیز به دنبال کسب چهارمین برد از ششمین بازی از نیمه ماه مارس تا کنون خواهد بود. تیمی که به تازگی برتری 4 گله در ال‌کلاسیکو را تجربه کرده، در این دیدار طبق آنالیز داده‌های فنی توسط هوش مصنوعی، 56.4% شانس پیروزی خواهد داشت و احتمال شکستش از 20.1% تجاور نمی‌کند.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.