1403-03-01

زوم اسپورت

رسانه ورزشی مستقل

خانه » باز هم بنزما، باز هم رئال مادرید؛ پیروزی دلچسب پسران آنچلوتی مقابل آبی های لندن

باز هم بنزما، باز هم رئال مادرید؛ پیروزی دلچسب پسران آنچلوتی مقابل آبی های لندن

باز هم بنزما، باز هم رئال مادرید؛ پیروزی دلچسب پسران آنچلوتی مقابل آبی های لندن

به گزارش زوم اسپورت” همان همیشگی! رئال در لیگ قهرمانان یکه می‌تازد و کارلتو رکورد پشت رکورد می‌شکند. بنزما تحت هدایت مرد ایتالیایی یکی از بهترین بازیکنان جهان است و خاطره بهترین گلزن تحت هدایت کارلتو را برای مرد ایتالیایی زنده می‌کند. چهارشنبه‌شب، رئال مادرید که این فصل علاوه بر جام حذفی امید به لیگ قهرمانان هم بسته و مدافع عنوان قهرمانی است، موفق شد با 2 گل از سد چلسی بگذرد و یک پایش را در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا می‌بیند. شاگردان کارلتو حالا تنها 90 دقیقه تا ایستادن در جمع 4 تیم برتر جهان برای چندین و چندمین بار در طول تاریخ فاصله دارند و چلسی امیدوار است حداقل در استمفورد بریج موفق به گشودن دروازه کورتوا شود.

در این دیدار که کریم بنزما و مارکو آسنسیو، هر۲ به بهترین نحو پاس‌های وینی جونیور را به تور دروازه رساندند، بن چیلول از زمین بازی اخراج شد تا دیدار دور برگشت را از دست بدهد. کریم با این گل، تبدیل به دومین بازیکن تاریخ فوتبال شد که مقابل تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا به مرز 20 گل می‌رسد و پیش‌تر تنها لئو مسی با 27 گل این دستاورد را به ثبت رسانده بود.

باز هم بنزما، باز هم رئال مادرید؛ پیروزی دلچسب پسران آنچلوتی مقابل آبی های لندن

سوپر فرانکی عاشق شوت خوردن است!

رئالی‌ها که در این دیدار دروازه چلسی را به توپ بسته بودند، در نیمه نخست 8 شوت در چارچوب به ثبت رسانده و رکورد شوت در چارچوب مقابل چلسی در یک نیمه از دیدارهای تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را شکستند. این تعداد شوت با همین کیفیت تا پایان نیمه دوم 2 رقمی شد تا چلسی برای نخستین بار پس از 4 سال در چارچوب تمامی رقابت‌ها، بیش از 10 بار دروازه‌اش را تهدید شده ببیند. آخرین بار آبی‌های لندن مقابل لیورپول در اوت 2019 بیش از 10 بار شوت در چارچوب متحمل شده بودند که آن دیدار دومین تجربه فرانک لمپارد روی نیمکت چلسی در مقطع نخست بود و حالا بار دیگر این رکورد در  دومین تجربه از دومین مقطع سرمربی‌گری لمپارد روی نیمکت چلسی رقم خورد.

گلزنی، عادت فراموش شده چلسی

خط حمله ضعیف چلسی در این دیدار هم با حضور رحیم استرلینگ، ژائو فلیکس و کای هاورتز از گلزنی عاجز ماند تا علاوه بر آنکه فلیکس در هفتمین تجربه مقابل رئال مادرید هم از گلزنی محروم ماند، هم موفق به ارسال پاس گل نشود و هم طعم پیروزی را نچشد. او پیش‌تر در پیراهن اتلتیکومادرید در 6 دیدار تنها 3 تساوی به دست آورده بود که در صددرصد تجربه‌هایش مقابل کهکشانی‌ها، همین آمار و رکوردها به ثبت رسیده است. حالا در حالی خط حمله چلسی برای چهارمین دیدار متوالی از گلزنی محروم مانده که چنین روندی در 3 دهه اخیر بی‌سابقه بوده و آخرین بار آبی‌های لندن در دسامبر 1993 به مدت حداقل 360 دقیقه از باز کردن دروازه حریفان عاجز مانده بودند. از طرف مقابل اما خط حمله رئال مادرید شب درخشانی را پشت سر گذاشت. کریم بنزما مرز 30 گل تحت هدایت کارلتو در لیگ قهرمانان اروپا را رد کرد و تبدیل به دومین شاگرد مرد ایتالیایی در طول دوران حرفه‌ای پس از فیلیپو اینزاگی شد که به این نقطه عطف می‌رسد.

باز هم بنزما، باز هم رئال مادرید؛ پیروزی دلچسب پسران آنچلوتی مقابل آبی های لندن

شاگرد کارلتو باش و رکورد بشکن

پیپو تحت هدایت کارلتو در 55 بازی با پیراهن تیم‌های یوونتوس و میلان 33 گل به ثمر رسانده بود و آنچلوتیِ پرافتخار تنها سرمربی در تاریخ مسابقات است که 2 بازیکن تحت هدایتش به این نقطه عطف گلزنی رسیده‌اند. کارلتو روی نیمکت کهکشانی‌ها، 35 از 47 مسابقه لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته. چنین رکوردی و این تعداد بردها را هیچ سرمربی در تاریخ این باشگاه به ثبت نرسانده است. بنزما با حضور در این دیدار از رکورد سرخیو راموس عبور کرد و تبدیل به سومین بازیکن باتجربه تاریخ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شد. او صد و سی امین  تجربه‌اش در این مسابقات را پشت سر گذاشت و با حضور در بازی برگشت قادر خواهد بود از رکورد رائول (130) هم عبور کرده و به‌عنوان دومین بازیکن با بیشترین تجربه در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن پرافتخارترینِ این مسابقات، تنها ایکر کاسیاس با 150 بازی را بالاتر از خود ببیند.

رقابت شانه به شانه با هالند در 2023

در سال 2023، هیچ بازیکنی بیشتر از بنزما در چارچوب تمامی مسابقات موفق به گلزنی نشده. ستاره فرانسوی رئال مادرید در سال جدید میلادی، موفق شده 18 بار دروازه رقبا را باز کند. تنها ارلینگ هالند این آمار را دارد. مارکو آسنسیو هم که گل دوم تیمش را به ثمر رساند، به‌عنوان بازیکن تعویضی در این مسابقات 9 گل به ثمر رسانده. این تعداد 2 گل بیشتر از هر بازیکن دیگری در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بوده و او رکورددار گلزنی پس از حضور در میدان از روی نیمکت به حساب می‌آید. وینی جونیور که با ارسال 2 پاس گل در این دیدار بهترین بازیکن میدان بود در 20 بازی اخیر لیگ قهرمانان موفق شده روی 20 گل رئال مادرید تاثیر مستقیم بگذارد و در این میان 10 گل به ثبت رسانده و 10 پاس گل برای هم‌تیمی‌ها ارسال کرده است. در این فصل لیگ قهرمانان اروپا، تنها وینی (36) موفق شده تعداد دریبل‌های بیشتری از رافائل لیائو (33) بزند که البته تعداد دریبل‌های ستاره پرتغالی میلان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا (18) بیشتر بوده است.

درباه نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

| Newsphere by AF themes.